Tänkte starta en ny sida, behöver lite feedback

#1 - 20 juli 2009 21:48
Hejsan folket!

Såhär i regnet sitter jag och försöker komma på något att göra, ett projekt (helst en hemsida).. men jag kom inte på något. Sen ploppade det upp i min skalle när jag inte ens tänkte på det längre:

Jag tänkte skapa en sida som gör det enklare för nybörjare att välja vilken sorts fisk de ska ha, detta genom att de ska få välja bland ett antal olika alternativ, och sedan ska sidan spotta ut vad som passar in på de valda kriterierna.

Jag tänkte börja med Malawiciklider och sen utveckla därifrån när den delen funkar :)..

Nu behöver jag hjälp från er som är lite bättre på just fiskarna, detta har jag kommit fram till hittils:

Storlek:

Liten (1-10 cm) [_]

Mellan (10-20 cm) [_]

Stor (20+ cm) [_]

Egenskaper:

Mbuna [_]

Utaka [_]

"Rovfiskar" [_]

Storlek på akvarium:

150-200 L [_]

200-300 L [_]

300-500 L [_]

500-700 L [_]

700+ L [_]

Ska blandas med andra arter [_]

Ska inte blandas med andra arter [_]
Det jag nu behöver hjälp med är att dels ändra dessa ovan om de inte stämmer eller är ofullständiga enligt ER, samt lägga till fler kriterier..

Ni får också gärna säga till om en sådan här funktion redan finns på någon sida för i så fall hoppar jag det :)..

Ni får gärna också kommentera på vad ni tycker om idén, bra/dålig?

OBS, om detta är i fel del av forum ber jag om ursäkt ^^

MVH
#2 - 20 juli 2009 22:05
Grymt bra initiativ! Låter som en bra plan och jag hoppas verkligen folk kommer att använda den!
#3 - 20 juli 2009 22:08
Tack garjzla! Hoppas på mycket feedback och hjälp just angående fiskar och sådär då jag inte är så bra på den biten så att sidan blir så bra som möjligt :)..
#4 - 20 juli 2009 22:30
Bra ide! Men tyvär så tror jag inte att så många nybörjare kommer att hitta till den.
#5 - 20 juli 2009 22:34
Marknadsföring är A och O :).. Får se till att göra ett namn utav det, om det går vägen och sidan blir bra så ska jag se om det finns intresse av administrationen på denna sida att länka till den eller så, ska även se med fler forum, detta är trots allt inte på något sätt vinstdrivande för mig utan mest för att jag kommer ihåg själv hur jobbigt det var i början när man skulle välja och inte fattade något =)
#6 - 21 juli 2009 07:02
Genom att länka direkt till resp. art på zoopets artregister borde du kunna ha större chans att få en länk implementerad härifrån, dessutom så slipper du lägga ner allt jobb med artbeskr. m.m.

Det tråkiga är bara att alla arter här kan bara ses av gold.. enbart ett fåtal kan ses publikt.ett minus enligt mig.
#7 - 21 juli 2009 07:04
dessutom så har zoopet en liknande funktion, så, du får nog utarbeta den lite som konkurrens, du behöver nog kunna erbjuda ngt som zoopets INTE kan.
#8 - 21 juli 2009 12:45
dessutom så har zoopet en liknande funktion, så, du får nog utarbeta den lite som konkurrens, du behöver nog kunna erbjuda ngt som zoopets INTE kan.

Jasså, är det för goldies eller för alla? Länka gärna
#9 - 21 juli 2009 13:38
Det är bara att gå in på artbeskrivningarna så kan du välja att söka på storlekar och en massa andra saker. Öppet för alla.
#10 - 21 juli 2009 13:42
Japp där fanns det ju :).. tack för infon då hoppar jag detta! ^^
#11 - 21 juli 2009 14:34
jo men alla artbeskrivningar ka ju inte öppnas av allmänheten.

för vissa krävs just gold.
#12 - 21 juli 2009 17:52
Jo jag vet men guld kan jag ju ändå inte länka till då det är meningen att alla ska kunna se den sidan jag tänkte göra :/

Annons