tangaynika+viktoria+malawi?

#1 - 18 december 2004 20:06
hej! jag undrar av er lite mer erfarna om jag kan ha murunare från ex tangaynika sjönlr viktoria sjön med malawi? kan man oxå ha lite snäcklekare från tangaynika sjön?
#2 - 18 december 2004 20:52
Visst finns det många kombinationer med fiskar från de olika sjöarna som skulle kunna gå. Problemet är väl att inte så många blandar så man kan inte få tips på kombinationer enligt erfarenheter utan man måste nog prova sig fram själv.

De flesta ciklidister anser att det är fel att blanda fiskar från de olika afrikanske sjöarna men stoppar gladeligen i ancistrusar för att hålla rent. Jag själv tillhör dom.
MVH
Magnus
#3 - 20 december 2004 07:20
Jag har haft frontosa (tangaynika ) och blå delfiner, venustus och aulonocara (malawi) ihop. Å de funkade fint!

Enligt mig kan du blanda vilka fiskar som helst! Bara dom beter sig ungefär likadant! Typ lika lugna eller lika ettriga.
#4 - 20 december 2004 09:53
tangaynika+viktoria+malawi?

= osmakligt
#5 - 20 december 2004 15:25
vadå osmakligt? det blir som vilket jekla sälskapsakvarie som helst. är det också osmakligt? eller som Tropfrog sa, är det omsakligt att ha L-malar i malawikar? nej, det där påståendet får du allt ta och utveckla.
#6 - 20 december 2004 16:22
personligen tycker jag att det manga ganger ar praktiskt att kunna blanda fran de olika sjoarna. Till Frontosor/Gibberosor sa finns det inte mkt i Tang. som man kan plocka in som sallskap, medans de flesta Haps ifran Malawi funkar bra som sallskap. Samma sak med victoria ciklider och mbunas, valdigt bra eftesom risken for hybrider med victorias/malawi ar valdigt liten.

Annons