Halloj!!!
Nu är det gjort. Frigolitskivan är köpt. Jag hade tänkt att göra en bakgrund till ett 222L Tanganyika. Jag vill ha lite tips. Färg (mörk eller ljus), "former" mm. Jag undrar också om jag ska fixa till ett litet mellanrum i ena hörnet till en pump eller om jag ska göra mellanrum bakom hela och skapa ett stort filter. Jag hade tänkt att bara fixa litet i ena hörnet, men vet inte vad som blir bäst. Mitt kar har måtten 110*45*45cm och frigoliten har 120*60*10cm, den är alltså ganska tjock.
Jag har också tänkt att bakgrunden ska vara som tjockast högst upp för att skapa dessa häftiga skuggor.
Fiskarna som är planerade är några Prinsessan av Burundi, Multisar, Regnbågsciklider (inte Apisto utan den från Tanganyika) eller någon form av Julle och mina malar (Ancistrus, Vanlig Pleco och Spotted Royal Pleco) vilket innebär att någonstans måste jag gömma ett par rötter. Jag ska ha mycket ljus sand och någon form av stenröse (XL).
Jag ska följa denna sidan så mycket som möjligt under mitt bakgrund-projekt:
http://student.educ.umu.se/~stdenm02/uda02h03/bakis.shtml
Just nu har jag ett lekpar Rödciklider gåendes i karet. De får yngel ca var 3:e vecka, så jag kommer att vänta med Tanganyikat tills att de har laggt nosen i vädret. Kan nog ta en bra stund, även om de är mycket gammla. Tänkte att jag skulle så sakterligen börja med frigoliten Nu i morgon, sedan åker jag bort och när jag kommer hem igen så forts. arbetet.
Tack på förhand!!!! (Hoppas att jag inte har glömt någonting nu:p)