2 Tretocephalus
2 Transcriptus
6 Ocellatusar
MVH/Freddan
Nej nej nej inga tretochephalus i så litet kar. Jag har två stycken i mitt 200 och det har visat sig nu att det är ALLTELES för litet egentligen då den ena blir väldigt mobbad! Den får ligga uppe vid vattenytan i ett hörn och så fort den rör sig så är den andra treton där och jagar upp den i hörnet igen. SKitsnygg fisk men aggresiv som satan när dom lägger den sidan till..
Jag har en håv som verkligen är skitstor. (nästan halva akvariehöjden.) Man placerar håven med ena kortsidan i ett hörn och jagar in dom fiskarna som ska bort med en pinne eller nåt annat liknande. För mig är det då inga större problem.
Eller så tar man dom på natten när det har varit mörkt i akvariet i flera timmar. Fiskarna är väldigt medgörliga då. Men då gäller det att på dagen ha utvalt sina "offer" färdigt.
ja då är det ju så klart lite lättare om man har en sån jättehåv! Men att fånga på natten, står dom inte inne bland stenarna då?
Jo du verkar ha helt rätt i att dom blir nyfikna på en stillastående håv, har själv märkt det flera gånger;)
/Hans