Tänd ett ljus för Engla ikväll mån!

#1 - 14 april 2008 18:09
Vet inte om en del har hört det men idag så skickades det ut ett kedjebrev via sms där man uppmanas att tända ett ljus för Engla ikväll. För alla er som vill visa att ni tänker på henne och hennes familj tänder ett ljus kl 21 i era fönster. Uppmanar alla att sprida detta vidare fort så att så många fönster som möjligt för lysa för Engla.
#2 - 18 april 2008 18:13
På måndag den 21 april kl 11.00 håller Rix FM och alla lastbilschaufförer tyst minut för att minnas Engla, och för att visa att inte alla lastbilschaufförer är hänsynslösa våldsmän.
Kanske något som alla borde göra för stackars Engla.
#3 - 18 april 2008 18:34
Det är så lite som krävs för en stor gest.
Jag kommer att vara stilla på måndag kl.11 och rikta tankarna till Engla och andra offer.
#4 - 21 april 2008 07:31
Nina82 skrev:
På måndag den 21 april kl 11.00 håller Rix FM och alla lastbilschaufförer tyst minut för att minnas Engla, och för att visa att inte alla lastbilschaufförer är hänsynslösa våldsmän.

Kanske något som alla borde göra för stackars Engla.

Påminnelse....
#5 - 21 april 2008 09:01
Om det står så mycket som en endaste lastbil i min väg så kör jag på idioten, jävla hyckleri att en yrkesgrupp ska känna sig så utpekad att dom ställer sina bilar mitt på gatan och ni andra uppför er som gråterskor så fort dylika fenomen uppträder.
#6 - 21 april 2008 09:19
Gaffel skrev:
Om det står så mycket som en endaste lastbil i min väg så kör jag på idioten, jävla hyckleri att en yrkesgrupp ska känna sig så utpekad att dom ställer sina bilar mitt på gatan och ni andra uppför er som gråterskor så fort dylika fenomen uppträder.

Det var det dummaste inlägg jag läst bra bra jäkla länge![:(!][:(!][:(!][:(!]
#7 - 21 april 2008 09:20
Är du en av alla gråterskorna eller?
#8 - 21 april 2008 09:23
Gaffel skrev:

Lågt. Så j-a lågt..... [:(!]
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 21 april 2008 09:24
Gaffel skrev:
Är du en av alla gråterskorna eller?

Jamen lägg av. Visst har man rätt att tycka att det är hyckleri att just detta tragiska dödsfall är så mycket hemskare än alla andra. Men inte desto mindre så finns det ingen som helst anledning att spotta på andra människors känslor - en gnutta av respekt skulle du inte må illa av gaffel:mad:
#10 - 21 april 2008 09:44
Här spottas det inte på någon, gråterskor var i gamla tider en ansedd yrkesgrupp, man undrar mest om det kanske finns någon typ av släktskap..

Ur Nordisk familjebok; Gråterskor. Under antiken i Egypten, Grekland och Rom, var det sedvänja att vid högtidliga begrafningar låta lejda kvinnor följa med i processionen och begråta den döde. I Rom var det ej ovanligt, att sådana gråterskor skärpte sin konstgjorda sorg genom att riva sitt hår och sarga bröstet med naglarna. - Seden med gråterskor vid begrafningar har till senare tid fortlefvat i södra Italien och Grekland samt byar i Pyrenéerna, liksom ock i Österlandet, och hos slaviska folk särskilda gråterskor låta sin klagan ljuda i den aflidnes hus.

Empati och äkta sorg visar jag mina nära och kära.
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 21 april 2008 09:46
Gaffel skrev:
Empati och äkta sorg visar jag mina nära och kära.

Det är OK - men gnäll inte över andra om de nu har ett hjärta som kan inbegripa fler människor än du kan.
#12 - 21 april 2008 09:58
Jag gnäller inte, jag ifrågasätter istället äktheten och trotsar den här självsuggesterade masspsykosen genom att kalla den lika falsk som pöbelns rop på hämnd.
#13 - 21 april 2008 10:01
Empati betecknar förmågan att ha medvetande om andra personers känslor och att handla i enlighet med detta. Begreppet är nära besläktat med medkänsla och inlevelse, men sträcker sig utöver ett rent känslomässigt inkännande och förutsätter även ett rationellt värderande.

Saxat från http://sv.wikipedia.org/wiki/Empati
#14 - 21 april 2008 10:36
Ledsen, men du blandar ihop empati med sympati..
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 21 april 2008 10:38
Gaffel skrev:
Ledsen, men du blandar ihop empati med sympati..

LÄGG AV.

En uppmaning också till er andra - svara inte gaffel (hans inlägg talar ändå för sig själva) för då solkar också ni ner tråden:mad:
#16 - 21 april 2008 11:20
Det var vackert att se att det verkligen var så många som tände ett ljus i måndags:)

Annons