Tämkte höra

#1 - 18 januari 2010 21:29
Tänkte höra på om nån har bra tips på hur man avdelar et 540L kar på bästa sätt. har ett stenrls till vänster fri simyta i mitten och lite rötter till höger just nu. Problemet ja söker är hur man "delar" av på bästa sätt, är det att bygga längs med bakgrunden eller bara "mycket" av allting...

Mvh Ponta
#2 - 18 januari 2010 21:30
Tänkte höra på om nån har bra tips på hur man avdelar et 540L kar på bästa sätt. har ett stenrls till vänster fri simyta i mitten och lite rötter till höger just nu. Problemet ja söker är hur man "delar" av på bästa sätt, är det att bygga längs med bakgrunden eller bara "mycket" av allting...

Mvh Ponta

för övrigt är det 3 par som går i akvariet Salvini, guldsömmar och texas ciklider + lite malar + 2 kyssguramig å nått mer
Bilagor:
#3 - 21 januari 2010 11:08
Stora rötter å dylikt så fiskarna ej ser varann hela tiden kanske. Men är ändå svårt att dela av när dessa fiskar oftast är aggressiva mot allt å alla:p

Själv fick jag tag på 4 små guldsömm hos sivert i fkp =)
så jag har delat av mitt 600 med en plexiskiva annars skulle mina red tiger ha ihjäl dom rätt fort misstänker jag.

Förövrigt så är inte red tiger arten festae, utan Parachromis Motaguensis "Red tiger"

En bild på min hane
[COLOR=#000000][/COLOR]
http://geting.se/viewimage.php?image=213922-redtigerhane.jpg

Och honan
[COLOR=#000030][/COLOR]
http://geting.se/viewimage.php?image=213923-redtigerhona.jpg
#4 - 21 januari 2010 12:48
flytta några av fiskarna till ett annat kar är väl det lättaste
#5 - 21 januari 2010 13:15
Om du skapar ytor som passas var fisks behov och sedan gränsar av det med spretiga rötter i iolika höjdlägenså gör det att de inte kan jaga hur aggresivt som hels förbi dessa områdenoch den andra fiken hinner undan.

Där du har stenrös finns grottor där någon av arterna kan gömma sig?

Samma bland rötterna. Var hade du tänkt att den tredje arten ska ha revir.

Jag har ett 936 liters och där finns utrymmen för 5 arter att ha sina lekplatser, men det är kopplat till deras revirstorleksbehov. Guldsömmar tar gärna hela karet och då behöver du göra det svårare för em att jaga.

Annons