Täckglas till cocoon 3, Hjälp med mått

#1 - 6 mars 2010 12:51
Skulle behöva lite hjälp från någon som har ett Cocoon 3 akvarium från aquatic nature. Det är så att katten havererat täckglaset till akvariet och nu tänkte jag beställa ett nytt från någon glasmästare, men det vore toppen om någon som har ett lika kar här kunde dela med sig av måtten på glaset :) Det är alltså Aquatic Natures Cocoon 3 på 31L (30x30x35cm)

Är ju visserligen bara att måtta av själv här hemma men vet att glaset inte går över hela karet i bakkant och eftersom det ska vila på plastkanter så vill jag gärna ha de rätta måtten och inte höfta till dem själv. Dessutom vet jag inte hur tjockt glaset var så även det vore väldigt användbart.

Tack på förhand! :)
#2 - 18 mars 2010 16:22
Ingen?
#3 - 18 mars 2010 16:48
Du behöver inte höfta till utan ta en tumstock och mät, sen kan du be att få det i 3mm tjocklek:)
#4 - 19 mars 2010 09:29
åheim skrev:
Du behöver inte höfta till utan ta en tumstock och mät, sen kan du be att få det i 3mm tjocklek:)

Det är bara det att glaset inte täckte hela karet utan var några millimeter in från kanterna, men hur många mm, samt att det i bakkant var ytterligare några cm kortare. Vill inte bara ha ett glas som passar karet, vill ha ett glas med samma mått som det i orginal.

3mm var bra att veta, visste inte att det var 3mm :)

Annons