Var kan man få tag i sådana och vad kostar dom?Ursprungligen skickat av mohlin
Finns ramper som är byggda speciellt för att man ska slippa glas. Jag har en sådan, Akvastabil EffektLight.
Från deras produktupplysning (öh...reklam)
" Detta ligger till grund för utvecklingen av EffectLight, som ger upp till 3 gånger mer ljus i akvariet än en traditionell ljusarmatur. En av orsakerna är att EffectLight är fullständigt vattenskyddat och därför behöver man inte ha något täckglas som tar bort ljuseffekt, vilket gör att ljuseffekten ökar med 20% samtidigt som rengöringen blir mycket lättare."
Fungerar fint hos mig ialla fall.
Ska ta och goggla lite och se vad jag finner. Vilken firma i Danmark köpte du din ramp? Har dom nån websida?Ursprungligen skickat av mohlinJag bor i Danmark och köpte den via nätet. 2 rörs till ett 250 liters kostade ca 1000:-, plus frakt(Danska pengar). Förmodar att de finns i Sverige också, jag hade "googlat" lite, nog det enklaste.
Tusen tack NE för hkälpen med länken!Ursprungligen skickat av NEHär är grossisten för Akvastabil i Sverige, prova att kolla med dem var det finns en ÅF i din närhet.
Var och tittade på en i dag de är väldigt trevliga.
Ps. finns en i Lomma, skåne (men det hjälper nog inte) Ds.
http://www.vicanso.se/kontakt.html
Jag har mailat dom, då ja inte hittar några återförsäljare. Frågade också om storlekar samt pris.Ursprungligen skickat av mohlin
Hoppas det löser sig Marie, jag är jättenöjd med min!
Finns ramper som är byggda speciellt för att man ska slippa glas. Jag har en sådan, Akvastabil EffektLight.