Tack Gode Graninge för strömmen...

#1 - 19 juli 2005 13:01
apropå Ravens värmeproblem m värden...Har emellanåt en frunktansvärd dagdröm, där stan drabbas av ett strömavbrott i flera dagar.... Tank efter tank får fel temp, fel värden, pumparna står... Bara en tidsfråga innan varenda akvarium hemma är förstört, och min ekonomi med dem! Har ni nån kris-plan för en sån situation eller är det bara att be en stilla bön???
/C
#2 - 19 juli 2005 19:26
Leta upp lite trådar från januari så får du läsa om oss som hade denna mardröm som verklighet efter orkanen. Min krisplan är nu att jag skaffat ett reservelverk bara för akvariumens skull. Så med det lär jag väl slippa strömavbrott ända tills elverket blivit så gammalt att det inte fungerar...
#3 - 19 juli 2005 20:01
nu var det inte ja som hade värmeproblem men.
bor man i storstan som till exempel göteborg har man inte mycket att oroa sej för.
skulle strömmen gå så ska det MYCKETMYCKET till om det ska ta tid innan den kommer tillbaka.

men bor man långt ut på vishan kanske rentav sist på ledningen då kan det va läge att införskaffa ett reservkraftverk till akvarium kyl/frys å några lampor.
#4 - 20 juli 2005 22:45
Ja orkanen i januari var lite speciell med att även stora ledningar förstördes. Ett flertal småorter (sådana som har både bank, hyreshus och ett par mataffärer) var utan ström i flera dagar. Det var nog ingen som räknat med att något sådant kunde hända.

Annons