Tack för hjälpen!!

#1 - 14 januari 2004 15:42
Tack för all insperation och hjälp som jag fått på forumet!!!!
För idag blev jag klar med min korkbakgrund.
/Micke.
[:-160]
http://medlem.spray.se/mickejakobsson/Akvarie/Inredning/lite%20inredning.htm
#2 - 14 januari 2004 15:55
Snyggt! :)
#3 - 15 januari 2004 19:49
Verkligen fint blev det! Färgar korken vattnet? Såg att ditt kar funkar som hundbur med, ett av mina kar
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=46637&gid=135918
har varit i bruk som julkrubba, men nu ska ancistrusynglen flytta dit.
#4 - 15 januari 2004 19:54
Oj det där var riktigt snyggt.
Var det svårt?
#5 - 16 januari 2004 17:13
Ja man kan ha akvariet till det mesta det är bara fantasin som kan sätta gränsen! snyggt jul akvarie.

Det var ganska tråkigt att ha korkbitarna i badkaret men det är nog värt det för att slippa all färg i akvarievattnet för de färgar ganska mycket i början. Det jag gjorde i ca två veckor var att hälla varmvatten i badkaret typ varje dag, så avtog färgen nästan helt.
När jag väl satt igång att fästa korkbitarna var det mycket roligt och faktist väldigt lätt,(tråkigt nu när man är färdig). Det man skall tänka på när man köper korkbitarna att de är stora och platta. Jag tror det är både lättare och billigare att göra en korkbakgrund än en frigolit bakgrund.
Ännu har jag inte märkt att det har färgat något i vattnet men det har ju bara gått tre dagar sedan jag hällde i vattnet.

Tack för att ni tycker det är fint, synd att det inte blir lika fint med kameran som att se det på riktigt.
#6 - 16 januari 2004 17:15
Det där var ju hur mycket snyggare som helst än någon av de bakgrunder man kan köpa, typ BTN och annat plast.
#7 - 16 januari 2004 17:33
Den blev ju kanonbra. Nu blev jag sugen på att göra en själv. Måste bara köpa ett nytt akvarium först [:)].
#8 - 16 januari 2004 17:50
Jag måste nog säga att...DET VAR SKIT SNYGGT!!!...

#9 - 16 januari 2004 17:54
Ja, jag håller med och det är ju lite pris skillnad också!!!!!Det är ju lite mer jobb med korken än med BTN men det ju kul att göra den själv,+ att ingen ser likadan ut.
#10 - 16 januari 2004 18:12
det var snyggt
#11 - 16 januari 2004 18:14
Mycket snyggt! BTN i all ära, men är det bara jag som börjar bli less på dom? Tycker man ser dom överallt. Kanske dags för en ny modell? Fler modeller?

Annons