Tack Defdac och alla andra

#1 - 23 januari 2006 15:06
Ville bara passa på att tacka Defdac och alla andra experter.som tar sig tid att svara på samma frågor om o om igen.Känns skönt att kunna ställa frågor till er,utan att få svaret "sök i forumet" tack:)
#2 - 23 januari 2006 15:33
Roligt du fått så bra respons på forumet!

Dock säger man ju inte "sök i forumet" för att vara elak. Men t.ex det finns hundra trådar om "är min guppy gravid". För ett forum är ju ett sätt att samla kunskap på, och då är det ju bra man kan söka på saker i forumet. :)
#3 - 23 januari 2006 15:57
Du har rätt.Men det är inte alltid man får 100% som svar på frågorna.om man söker på forumet.Alla akvarium är olika.Och det blir en liten ond cirkel.
Exp.Sök på "Bra Mäskrecept" så får jag inte upp så mycket på just bra recept på mäsk, utan "sök på forumet"."Denna fråga finns redan uppe sök"
(Kanske jag som söker lite mysko.)
Det känns också tryggt att få svar ifrån folk som är kunniga.vissa frågor som finns uppe på forumet kanske ...hur ska jag säga utan det blir fel..
Ibland svaras av folk som tror att dem kan,för det är så dem har hört ifrån en kompis kompis mm
(Ofta är det sådana råd jag ger kompisar,något som jag hört men inte är helt säker på,men jag tror att det är så)
Därför är det skönt att kunna ställa en fråga på nytt,för kunna gjämföra svar.Och vet man att man fått svar ifrån någon medlem som man vet har stor kunskap,så blir det ett stort +.Visslingen blir det en "#¤#% massa trådar då.Det märks att man har tråkit på jobbet när man sitter och för en dialog med sig själv
chefen kommer dax att "jobba" lite
#4 - 23 januari 2006 15:59
Jag vill oxå tacka Defdac så HEMSKT MYCKET för all hjälp och vägledning.
Ingen har så stort tålamod med oss okunniga som han. Det verkar som han är besjälad av att hjälpa dem som inte är så bra på växter o dyl.
#5 - 23 januari 2006 16:01
[INDENT][quote=FreddytheFish]Du har rätt.Men det är inte alltid man får 100% som svar på frågorna.om man söker på forumet.Alla akvarium är olika.Och det blir en liten ond cirkel.
Exp.Sök på "Bra Mäskrecept" så får jag inte upp så mycket på just bra recept på mäsk, utan "sök på forumet"."Denna fråga finns redan uppe sök"
(Kanske jag som söker lite mysko.)
Det känns också tryggt att få svar ifrån folk som är kunniga.vissa frågor som finns uppe på forumet kanske ...hur ska jag säga utan det blir fel..
Ibland svaras av folk som tror att dem kan,för det är så dem har hört ifrån en kompis kompis mm
(Ofta är det sådana råd jag ger kompisar,något som jag hört men inte är helt säker på,men jag tror att det är så)
Därför är det skönt att kunna ställa en fråga på nytt,för kunna gjämföra svar.Och vet man att man fått svar ifrån någon medlem som man vet har stor kunskap,så blir det ett stort +.Visslingen blir det en "#¤#% massa trådar då.Det märks att man har tråkit på jobbet när man sitter och för en dialog med sig själv
chefen kommer dax att "jobba" lite[/quote]

Men om man säger att man sökt på forumet å inte hittat något, då kan ju ingen klaga?
[/INDENT]
#6 - 24 januari 2006 03:59
[quote=gladhertha]Men om man säger att man sökt på forumet å inte hittat något, då kan ju ingen klaga? [/quote]

söka är väl de minsta man kan göra innan man börjar fråga.
sen att man kanske inte riktigt vet vilka ord man kan söka på är ju nåt helt annat.
#7 - 24 januari 2006 05:34
Precis. Hm, tycker det borde vara enklare att hitta "sök i forumet" för nybörjare...Fast det här är ju gjort av ett annat företag, själva forumet, så det är ju svårt att ändra. :P
#8 - 24 januari 2006 10:12
Dumt att ändra också tycker jag. Det är ju många som använder denna, eller liknande programvaror. Det bästa är ju att lära sig hitta, istället för att alla ska lägga in sök på diverse olika ställen ;).
Jag tycker dock att själva sökmotorn bör förbättras, ibland är det helt hopplöst att hitta, även fast man vet att svaret finns här. Ibland har jag gett upp och använt google istället, och då har man hittat träffar som leder till rätt tråd här på zoopet :P

Kan också flika in ett stort varmt tack till "alla" här. Trevligt folk och näst intill oändligt med kunskap. Speciellt tack till Defdac och Kjell som inte bara skriker "sök i forumet" utan tar sig tid att svara, även om svaren har givits här innan. Även om "svaren" står här så kan det ibland vara svårt att förstå dem, tycker åtminstone jag. När man behöver lite extra hjälp, eller vill vidareutveckla något så är det skönt att få experthjälp och inte "sök i forumet"-hjälp.
Även tack till Raven och sina "kolla min signatur"-hjälp. Tråkigt svar, men grymmt bra hjälp ändå :)
Fast nu höjs musiken och folk vill ha bort mig från scenen känner jag. Tacktalet slut!
#9 - 24 januari 2006 10:22
[quote=y0da]Jag tycker dock att själva sökmotorn bör förbättras, ibland är det helt hopplöst att hitta, även fast man vet att svaret finns här. Ibland har jag gett upp och använt google istället, och då har man hittat träffar som leder till rätt tråd här på zoopet :P[/quote] välkommen i klubben, allt slitit rätt hårt i dom grå ibland när man försöker söka.

Speciellt tack till Defdac och Kjell som inte bara skriker "sök i forumet" utan tar sig tid att svara, även om svaren har givits här innan. Även om "svaren" står här så kan det ibland vara svårt att förstå dem, tycker åtminstone jag.
håller med, sen kan det även va svårt att hitta de man är ute efter då det kan ligga väl inbakat i en del trådar.

Även tack till Raven och sina "kolla min signatur"-hjälp. Tråkigt svar, men grymmt bra hjälp ändå :)
jojavet småtråkigt men slipper borttappade länkar till exempel.
men uppenbarligen är sidan populär :)
[SIZE=2]
[/SIZE][SIZE=2]Day[/SIZE] [SIZE=2]Date[/SIZE] [SIZE=2]Page Loads[/SIZE] [SIZE=2]Unique Visitors[/SIZE] [SIZE=2]First Time Visitors[/SIZE] [SIZE=2]Returning Visitors[/SIZE] [SIZE=2]
Tuesday[/SIZE] [SIZE=2]24th January 2006[/SIZE] [SIZE=2]11[/SIZE] [SIZE=2]9[/SIZE] [SIZE=2]5[/SIZE] [SIZE=2]4[/SIZE][SIZE=2]
Monday[/SIZE] [SIZE=2]23rd January 2006[/SIZE] [SIZE=2]49[/SIZE] [SIZE=2]42[/SIZE] [SIZE=2]31[/SIZE] [SIZE=2]11[/SIZE][SIZE=2]
Sunday[/SIZE] [SIZE=2]22nd January 2006[/SIZE] [SIZE=2]52[/SIZE] [SIZE=2]45[/SIZE] [SIZE=2]32[/SIZE] [SIZE=2]13
[/SIZE][SIZE=2]Saturday[/SIZE] [SIZE=2]21st January 2006[/SIZE] [SIZE=2]54[/SIZE] [SIZE=2]48[/SIZE] [SIZE=2]32[/SIZE] [SIZE=2]16[/SIZE][SIZE=2]
Friday[/SIZE] [SIZE=2]20th January 2006[/SIZE] [SIZE=2]42[/SIZE] [SIZE=2]32[/SIZE] [SIZE=2]20[/SIZE] [SIZE=2]12[/SIZE]
#10 - 24 januari 2006 11:11
Sidan är väldigt bra och populär! =)

Jag sökte efter "bygga akvarium" på google, din länksamling kom upp som träff #14! =)
#11 - 24 januari 2006 11:49
mjo e det något man funderar på så är Ravens länksamling ett av första ställen jag tittar.

Så tack för det. :)
#12 - 24 januari 2006 11:52
[quote=y0da]Jag sökte efter "bygga akvarium" på google, din länksamling kom upp som träff #14! =)[/quote]

haha de va som f*n.
inte gjort nåt aktivt för att den ska komma med.
#13 - 24 januari 2006 12:08
du får väl sätta en <spindlar är äckliga kryp och borde dra åt helvete> för att den INTE ska vara med typ ;). Annars är den med!
Spindlarna är helt otroliga. Jag la upp en lista på mina program på en server för ett tag sedan. Lade den utan länk från någon sida, så man kunde bara hitta den om man visste adressen... trodde jag.. när jag senare sökte efter ett program på yahoo så hittade jag min lista på plats #20 eller så. Gissa om den åkte bort fortare än kvickt ;)
#14 - 24 januari 2006 12:13
hahahaha
google är ju igång nåt grymt å letar.
har konstant 1-10 uppkopplingar från google på ett annat form ja brukar va på
#15 - 24 januari 2006 14:28
[QUOTE=y0da]Jag sökte efter "bygga akvarium" på google, din länksamling kom upp som träff #14! =)[/QUOTE]
Testade lite på skoj... "bygga akvarie" (utan apostrofer) ger min sida på 4:e position... :-)
#16 - 30 januari 2006 08:46
[QUOTE=Raven] jojavet småtråkigt men slipper borttappade länkar till exempel.
men uppenbarligen är sidan populär :)
[/QUOTE]Jo det märks att din sida är välbesökt. Jag får många "hänvisningar" till mitt bakgrundsbygge från din sida, nästan hälften av mina 25 senaste "referers" kommer från din sida :D
#17 - 30 januari 2006 10:59
Tack själv för en tacktråd =)

Jag vet hur det var själv i början innan man hade "lingot", då visste man ju knappt vad man skulle söka på. Forumen är ju räddningen där man kan svamla fram en fråga och med hjälp av andra hitta rätt.

Inte lätt att söka svar när man inte har frågan.
#18 - 30 januari 2006 12:40
[quote=heeke]Jo det märks att din sida är välbesökt. Jag får många "hänvisningar" till mitt bakgrundsbygge från din sida, nästan hälften av mina 25 senaste "referers" kommer från din sida :D[/quote]

bättre nu när sidan är mer "riktig" med bilder också.

Annons