tablettfoder ?

#1 - 22 november 2005 18:52
hej hej !!

jag undrar om det finns tablettfoder som är till för att tryckas fast på rutan ? eller trycker man dit vanliga tabletter ?
#2 - 22 november 2005 20:53
det finns olika tabletter.. dock tycker inte jag det funkar så bra att trycka fast dom så bra...
#3 - 22 november 2005 21:12
ja det finns massa mat man kan fästa på rutorna. tex vita stycken ser nästan ut som torkat gips. finns att köpa på ica tex
#4 - 22 november 2005 21:15
[QUOTE=_Anil]ja det finns massa mat man kan fästa på rutorna. tex vita stycken ser nästan ut som torkat gips. finns att köpa på ica tex[/QUOTE]

mm men det är la sån mat som ska räcka i en vecka eller vad det är ??

men finns det tabletter som är avsedda för att tryckas fast på rutan liksom ??
#5 - 22 november 2005 21:18
hmmm.. Undrar också vad som menas ?!? :)
#6 - 22 november 2005 21:28
tablett

ja det finns speciella tabletter som sätts fast på rutan brukar vara populärt för fiskarna annars ligger de oftast på botten tetra har flera sorter det står på burken vilka som kan fästas på rutan
#7 - 22 november 2005 21:29
Men, vad är fördelen då med att kunna fästa maten på sidan?
#8 - 23 november 2005 04:26
[QUOTE=neon_kimpan]men finns det tabletter som är avsedda för att tryckas fast på rutan liksom ??[/QUOTE]

såna ska man aldrig köpa förstör mer än dom gör nytta.
#9 - 23 november 2005 04:31
[QUOTE=Raven][QUOTE=neon_kimpan]men finns det tabletter som är avsedda för att tryckas fast på rutan liksom ??[/QUOTE]

såna ska man aldrig köpa förstör mer än dom gör nytta.[/QUOTE]

Nu är du ute och svamlar Raven, det är "vanliga" bottentabletter, fast med en annan utformning så att genom "kapillärkrafter" fastnar på rutan, dom är lite konvext formade och genom att trycka dom mot glaset så kan man få dom att stanna..., men jag ser ingen nytta med det egentligen, funkar lika bra att mata med flingfoder....

men att dom skulle sabba mer än nått annat du matar med, DET é rent svammel.
#10 - 23 november 2005 04:44
blev lite fel i editeringen.
skulle va denna raden istället och det gäller så kallat semesterfoder.
mm men det är la sån mat som ska räcka i en vecka eller vad det är ??
#11 - 23 november 2005 06:18
Vanliga tubifex-kuber går att sätta fast på rutan.
#12 - 23 november 2005 08:04
Jag har sådana tabletter, sätter dom på rutan en stund innan lyset släckts, sen har man en härlig stund med att titta på när alla malar kommer fram för att äta.
#13 - 23 november 2005 08:48
Jag kan tänka mig att de skulle vara bra till mina otocinclusar. De har svårt att ta annan mat än alger (och algerna räcker inte till) men hittar de något på rutan medan de letar runt så kanske.. Två av dem har börjat äta lite sallad och en gillar brysselkål. Men jag tycker det blir grumligt vatten av grönsakerna.
Men är tabletterna vegetariska? Ottosar ska väl bara äta vegetariskt???
#14 - 23 november 2005 14:09
Det finns både och, jag använder JBL-s Novo fect till malarna som är till "växtätarna" och novo tab till dom övriga.
#15 - 23 november 2005 17:27
tubiflex

tror oxå att det är torkade tubiflexmaskar du tänker på
/bobbyfuller

Annons