Har suttit och kollat igenom mycket i det här forumet,
och vissa skriver att man kan plocka upp saker från naturen, och sätta ner i akvariet,
Kan man det, och i såfall hur ska man gå till hands med det?
tacksam för all hjälp!
streezz88 skrev:Har suttit och kollat igenom mycket i det här forumet,
och vissa skriver att man kan plocka upp saker från naturen, och sätta ner i akvariet,
tacksam för all hjälp!
Anettejt skrev:Nu får man ju inte ta stenar i skog o mark, men på din egen tomt kan ju inge hindra dig.
Stenarna kan du koka och utan problem ha i karet.
Träbitar har jag aldrig vågat ha i, inte heller växter.
matlo skrev:Träbitar, stenar gå hur bra som helst har det i mina akvarium stora stockar dessutom ser väldigt snyggt ut, sen koka stenarna är bara onödigt väll? menar det är ju inte lavastenar(svavlet) man hittar ute, isåfall var lycklig om du gör det ;) möjligtvis borde man tvätta av stenarna från jord eller annat skit.
abbimicke skrev:När det gäller träbitarna så kan det ta ett tag innan dom sjunker i vattnet.
Om man vill påskynda så kan man koka dom.
streezz88 skrev:Har suttit och kollat igenom mycket i det här forumet,
tacksam för all hjälp!
matlo skrev:tar ett tag för det att ruttna minst 1år för en stock om inte mer, bros ju helt på skicket när du tog in det, sen att koka stenarna är onödigt, finns inga bakterier på stenarna som är skadliga för fiskarna. Sen kan man bara klämma fast grenen, eller stocken mot någon sten. Funkade för mig.
Lilka skrev:Jag är något utav en nybörjare, men jag har alltid hört att man INTE ska ta stenar som glittrar, då det kan vara enmassa metaller (eller hur det nu var) som inte är så bra för fiskarna..
Någon som kan mer om det får gärna fylla i.. [:o]