Ta bort Juwels svarta filterbox?

#1 - 6 november 2010 11:16
Fick precis min BTN bakgrund :D och såg att det var mycket mer plats runt filterboxen än jag trodde.
Jag skall nämligen gjöra om till Malwi. :d
Funderar på om jag skall ta bort den svarta filterboxen som är standard för juwelakvarium och fylla ut hela utrymmet med filter kuber.
Man skulle få mycket mer filtervolym om man gjorde det.
Är jag ute och cyklar när jag tänker så?
Vad skulle ni ha gjort? :confused:

Mvh
Glenn
#2 - 6 november 2010 11:24
tycker du tänker rätt
#3 - 6 november 2010 14:01
Håller med Hannes, bort med skräpet... Gjorde precis samma sak med mitt Juwel kar....
#4 - 6 november 2010 15:27
+1 till. ;)
#5 - 6 november 2010 15:56
Är deras filter så dåliga eller vad är anledningen till detta eniga hat mot juwelpumpar? :P
#6 - 6 november 2010 17:13
Narien skrev:
Är deras filter så dåliga eller vad är anledningen till detta eniga hat mot juwelpumpar? :P

Jag tycker inte att Juwels svarta filterboxar är dåliga tvärt om, det har fungerat väldigt bra för mig.
Jag tyckte bara att när jag monterat bakgrunden är det en massa utrymme i karet som inte amvändes till något. Plockar jag bort boxen får det ju plats med mer filtermaterial, Och det brukar ju vara att ju mer filtermaterial desto bätre.

Tack för alla svar, boxen har åkt ut nu.
Bilagor:
#7 - 7 november 2010 01:12
Okej, det låter ju bra (har börjat drömma om ett juwel kar själv, så blev lite rädd) :P
#8 - 7 november 2010 09:25
Narien skrev:

Dom gör sitt jobb med mer än godkänt resultat. Men som i mitt Vision 450 är filtret gigantiskt och tar enorm plats. Sedan är pumpen lite undermålig i just 450. Körde Juwels pump i mitt förra Vision 260 liters. Men sedan finns det problem, oljud, inte räksäkra osv. Finns ju docka massa andra filter som har samma problem..
Men varför nöja sig med bra när det finns bättre för en inte allt för dyr peng?
#9 - 7 november 2010 10:06
Mr J.E skrev:
Dom gör sitt jobb med mer än godkänt resultat. Men som i mitt Vision 450 är filtret gigantiskt och tar enorm plats. Sedan är pumpen lite undermålig i just 450. Körde Juwels pump i mitt förra Vision 260 liters. Men sedan finns det problem, oljud, inte räksäkra osv. Finns ju docka massa andra filter som har samma problem..

Men varför nöja sig med bra när det finns bättre för en inte allt för dyr peng?

Har själv just inköpt ett 260 vision, men finns det något sätt att sänka kraften på den?Vill ha ett lungt akvarium, men strömmen är så stark så jag tror att fiskarna skulle få kämpa rejält för att kunna simma :(
Ville ta bort pumpen totalt, men det var efter jag hade köpt filter grejer för säkert 800kr :(
#10 - 7 november 2010 13:02
Strilrör. :d

Annons