I mitt Rio 400 så drog jag ganska hårt i filtret. Silikonet släppte från filtret och satt kvar på glaset. Jag använde sedan ett rakblad och tog försiktigt bort resterna på glaset. Finns det någon som löst det hela på något annat sätt?
När jag tog bort jumbo filtret så kändes det inte som att det var på väg att gå sönder. Jag använder filtret fortfarande i mitt rio 400. Jag gjorde så att en silikon punkt släppte i taget.
Skulle man också kunna fixa, men min erfarenhet med sugkoppar är att de inte fäster så bra på rutan. Har en termometer i karet som sitter fast med en sugkopp och denn lossar efter nå´n timma. Trots att jag försökt att göra rent på rutan och hela sugkoppen.
sugpropparna beror ju helt på kvalite för mig håller dom länge eller så lossnar det direkt :/
fast det borde ju bli ett litet utrymme bakom filtret med en sugpropp..
Jag sågade av mina med en stark fikelina sitter med fyra på varje vägg och det sitter hårt har inte satt tillbaka det men tror jag ska borra hål och sätta i sugproppar...
ja min var inte grövre jag satte samtidigt en tunn trä kil imellan så jag fick lite spänn på filtret ta ett par trä bitar som handtag så inte linnan skär in i fingrarna på dig...