Ta bort egna inlägg?

#1 - 21 februari 2005 11:57
Ska man inte kunna det?:confused:
#2 - 21 februari 2005 11:57
jo de skulle vara jättepraktist när man ångrar saker eller när det inte är aktuellt längre...t.ex
#3 - 21 februari 2005 12:01
Tänkte mest på när det blir rena fel, dubblerade inlägg etc. Man ska ju inte missbruka det. Ta bort inlägg pga att man ångrar det man skrivit eller att t.ex. problemet är borta anser jag är missbruk och kan förstöra sammanhanget i en diskussion.

Man kan ju ändra i sina egna inlägg och i princip ta bort all text. Men inte radera. Borde vara tillåtet inom några minuter efter man postat inlägget iaf.
#4 - 21 februari 2005 12:05
Jag lyckades radera ett inlägg igår i alla fall även om någon skrivit inlägg efter detta. Det går ju inte JAF men det är ju ett annat forum.
TILLÄGG Däremot tycks man inte kunna radera ett första inlägg vilket ju däremot borde kunna gå (tycker man i alla fall) ända tills någon skrivit ett svar
#5 - 21 februari 2005 12:09
Är det flera än erikthur som kan radera egna inlägg? Jag har inte hittat nån knapp eller funktion för det.
#6 - 21 februari 2005 12:10
Testar om det funkar att radera
#7 - 21 februari 2005 12:11
Det är det första som föreslås mej när jag vill ändra ett inlägg
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 21 februari 2005 12:14
Jodå visst kan man deleta ett inlägg förutsatt att det inte är inlägg nummer 1.

Klicka på ändra i menyn på ditt inlägg och sedan på radera.
Det blir då en ruta med ett meddelande som det ovan av Kjell Testsson
#9 - 21 februari 2005 12:27
Jag ser inget alls från Kjell Testsson.
Det är kanske bara Kjell Fohrman som ser det eller?
#10 - 21 februari 2005 12:31
Måste testas....
#11 - 21 februari 2005 12:33
Ja
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 21 februari 2005 12:34
[QUOTE=erikthur]Jag ser inget alls från Kjell Testsson.
Det är kanske bara Kjell Fohrman som ser det eller?[/QUOTE]
Du har helt rätt - varken Kjell Testsson eller Kjell Goldsson kunde se det - däremot så kan Kjell Fohrman, dvs admin, se om ett inlägg raderats.
#13 - 21 februari 2005 12:41
[QUOTE=Kjell Fohrman]Jodå visst kan man deleta ett inlägg förutsatt att det inte är inlägg nummer 1.

Det blir då en ruta med ett meddelande som det ovan av Kjell Testsson[/QUOTE]
Vilken "meny"?
Vilken "radera"?
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 21 februari 2005 12:51
[QUOTE=heeke][QUOTE=Kjell Fohrman]Jodå visst kan man deleta ett inlägg förutsatt att det inte är inlägg nummer 1.

Det blir då en ruta med ett meddelande som det ovan av Kjell Testsson[/QUOTE]
Vilken "meny"?
Vilken "radera"?[/QUOTE]
I varje inlägg som man skriver så står det underst "Ändra"- "Svara med citat" - "Snabbsvar"

Klicka på "Ändra" och sedan kan man välja att radera genom att markera på radera högst upp.
#15 - 21 februari 2005 13:06
Jag är kanske blind, men för att utesluta detta så länkar jag till en skärmdump också. ;)
http://heeke.homeip.net/temp/dump.gif
Var finns detta "radera" alternativ?
#16 - 21 februari 2005 13:10
Du är inte blind, jag får samma bild. Hittar inget radera någonstans.
#17 - 21 februari 2005 13:13
Kanske ytterligare en sak som är förbehållet "Admin", å andra sidan är ju inte erikthur admin, eller ?!
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 21 februari 2005 13:16
Nu vet jag ju inte om det är "Ändra" som ni inte ser, eller ser ni "Ändra" och sedan inte "Radera" (man måste först klicka på "Ändra").
Om det är ändra som ni inte ser så kan de bero på att ni inte har angivit "Utökad redigering" för då försvinner en massa funktioner.
Gå in på "Snabblänkar" > "Redigera alternativ" och markera "Utökad redigering" längst ner på sidan.
Kjell Fohrman
Administrator
#19 - 21 februari 2005 13:18
[QUOTE=heeke]Kanske ytterligare en sak som är förbehållet "Admin", å andra sidan är ju inte erikthur admin, eller ?![/QUOTE]
Nej då - jag kunde ju radera som Kjell Testsson och han är inte ens Gold-medlem
#20 - 21 februari 2005 13:18
[QUOTE=Kjell Fohrman]Nu vet jag ju inte om det är "Ändra" som ni inte ser, eller ser ni "Ändra" och sedan inte "Radera" (man måste först klicka på "Ändra").
[/QUOTE]
Jag får inte upp något "Radera" när jag klickar på "Ändra".
#21 - 21 februari 2005 13:20
Skriver ett nytt inlägg för att testa
#22 - 21 februari 2005 13:22
[QUOTE=Kjell Fohrman]Nu vet jag ju inte om det är "Ändra" som ni inte ser, eller ser ni "Ändra" och sedan inte "Radera" (man måste först klicka på "Ändra").
Om det är ändra som ni inte ser så kan de bero på att ni inte har angivit "Utökad redigering" för då försvinner en massa funktioner.
Gå in på "Snabblänkar" > "Redigera alternativ" och markera "Utökad redigering" längst ner på sidan.[/QUOTE]
Detta hjälper inte får ingen raderafunktion ändå
#23 - 21 februari 2005 13:23
Börjar misstänka att icke-Gold-medlemmar har möjlighet att radera, men inte vi som är Goldisar...:o
#24 - 21 februari 2005 13:25
Bilden jag länkade kommer då jag klickat "ändra", har även "utökad...." på inställningarna.
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 21 februari 2005 13:28
Det hade i alla fall inte med "Utökad redigering" att göra som jag spekulerade i ovan eftersom jag markerade jag loggade in som Kjell Testsson och markerade "Enkel redigering" och "Ändra" fanns kvar och dessutom kunde jag radera utan problem.

Så uppenbarligen så finns denna funktionen inte hos alla och då är det enda jag kan göra att sätta upp det på Christians "Att göra" lista
#26 - 21 februari 2005 13:29
[QUOTE=Kjell Fohrman]Det hade i alla fall inte med "Utökad redigering" att göra som jag spekulerade i ovan eftersom jag markerade jag loggade in som Kjell Testsson och markerade "Enkel redigering" och "Ändra" fanns kvar och dessutom kunde jag radera utan problem.

Så uppenbarligen så finns denna funktionen inte hos alla och då är det enda jag kan göra att sätta upp det på Christians "Att göra" lista[/QUOTE]
Kan Kjell Goldsson radera inlägg? Om inte så stödjer det väl min teori ovan...
#27 - 21 februari 2005 13:29
funkar att radera för mig å ja e inte goldmedlem! när man tryckt på ändra står det högst upp "Radera inlägg" och "Radera inte inlägg" eller nåt sånt med små checkboxar..:)
#28 - 21 februari 2005 13:30
[QUOTE=gladhertha]funkar att radera för mig å ja e inte goldmedlem! när man tryckt på ändra står det högst upp "Radera inlägg" och "Radera inte inlägg" eller nåt sånt med små checkboxar..:)[/QUOTE]
Se där, se där....tror vi har svaret där.
#29 - 21 februari 2005 13:32
Testar om det funkar för Kjell Goldsson att radera

och det gjorde det inte

Tack för hjälpen med att hitta felet - nu blir det betydligt lättare för Christian att rätta till det
admin
Christian Alfredsson
#30 - 21 februari 2005 19:06
Nu kan ni radera egna inlägg. Trodde att ni alltid hade rätt och inte behövde det men men.... ;-)
#31 - 21 februari 2005 19:25
Detta ska raderas

Annons