[QUOTE=heeke;1200374]Har man ett PayPal konto så är det klart att det är smidigt, men om man inte har det ska man först skapa ett konto och sen sätta in pengar, vilket kanske inte är så lätt om man inte har ett VISA eller MasterCard (jag antar att det är så man sätter in pengar iaf)[/QUOTE]
Jo det är klart, har man inget kort som är anslutet till något av de stora kortföretagen lär det bli svårt betala med kort on-line, via paypal eller på något annat sätt...
Beträffande 'sätta in pengar', jag har aldrig satt in pengar i på mitt Paypalkonto i förväg. Det går till så här när jag handlar med Paypal på Ebay eller andra sajter:
1. jag anger att jag vill betala med paypal
2. får ange mitt paypallösenord
3. godkänna att summan för köpet dras från mitt kort
Det är alltså inte två steg, jag måste inte sätta in pengar innan jag kan handla med Paypal. Har man inget paypalkonto sedan tidigare så måste man naturligtvis ange kontaktuppgifter.
[QUOTE=Mick13;1200399]paypal funkar inte helt klander fritt om man är lite snäll ...
Jag skulle före dra SMS varianten.
Jag har paypal och får inte det att fungera liknande bekymmer har några vänner till mig har gjort köp på tradera bla. som jag ville/skulle betala via Payp. som inte gått fram dvs. köparen har inte fått pengarna men de har heller inte dragits från mitt konto. Då är det inte några *SBT fel utan något i deras system som klickat .
*Skit Bakom Tangenterna[/QUOTE]
Jag har aldrig haft några som helst problem med Paypal, och med tanke på att det är nätets absolut mest använda betallösning och används på alla stora sajter (ebay, amazon etc) skulle det förvåna mig om den var opålitligt.
Nåväl, jag tycker att det borde finnas både kortbetalning (ev genom paypal) och sms-betalning, med en extra avgift om man väljer den dyrare sms-betalningen.
På en del sajter, tex Ticnet, är det möjligt att betala direkt via sin internet-bank. Hur fungerar det?