T5 eller T8 Vad är skillnaden?

#1 - 14 november 2009 16:47
Ska köpa mig nya rör till burken. men blir inte4 klok på om jag ska beställa T5 eller T8? Nån som kan förklara skillnadenm och vad som är vanligast.

Tack på förhand/ Marcus
#2 - 14 november 2009 17:29
Bigpapa skrev:
Ska köpa mig nya rör till burken. men blir inte4 klok på om jag ska beställa T5 eller T8? Nån som kan förklara skillnadenm och vad som är vanligast.

Tack på förhand/ Marcus

vet ej men tror ej man behöver glimmtändare på t5 betställ t5 dom drar mindre ström
#3 - 14 november 2009 17:52
Bigpapa skrev:

Tack på förhand/ Marcus
Vilka du ska beställa beror helt på vilka din ramp är gjord för!
#4 - 14 november 2009 18:00
Bigpapa skrev:

Tack på förhand/ Marcus

De vanligaste är fortfarande T8. Om du tar ut röret så står det hur många watt röret är på, och eftersom T5 och T8 inte har samma wattantal på sina rör så kan det inte bli fel om du köper likadant rör:).
#5 - 14 november 2009 18:57
Tack

Tack för hjälpen alla:)
#6 - 14 november 2009 20:28
oj jag har missuppfatat helt jag trode det stog ramp istället för rör det beror ju på vad din ram är om det är t8 eller t5!

Annons