T.moorii Bemba!

#1 - 2 november 2005 09:50
En liten fråga.Jag har en hona som gått och tuggat nu i 4,5 vecka.Tycker att detta är lite lång tid eller jag har fel?Ska jag försöka plocka upp henne till ett annat kar så hon kan få va lite i fred och spotta.Eller kanske låta hon vara kvar??[:-134]
Kan man passa på att komplettera gruppen när hon har spottat men bembayngel som är 25mm???:confused:
#2 - 3 november 2005 13:06
INGEN SOM VET??????:confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 3 november 2005 13:24
Antar att du menar Tropheus sp. "black", Pemba men oavsett vilken art det är som du har så är det definitivt för länge och hon kommer säkert att spotta i håven när du håvar upp henne (om hon inte spottar i akvariet när du försöker fånga henne).

Det är inte alltid så lätt att komplettera etablerade grupper men stäörst chans för att det skall gå bra är om dus läpper ner yngel som du skriver.
#4 - 3 november 2005 15:14
Tackar mjukost!!!!!
#5 - 3 november 2005 15:16
[QUOTE=Kjell Fohrman]Antar att du menar Tropheus sp. "black", Pemba men oavsett vilken art det är som du har så är det definitivt för länge och hon kommer säkert att spotta i håven när du håvar upp henne (om hon inte spottar i akvariet när du försöker fånga henne).

Det är inte alltid så lätt att komplettera etablerade grupper men stäörst chans för att det skall gå bra är om dus läpper ner yngel som du skriver.[/QUOTE]
Tackar Mjukost för svaret!Hon åker upp ikväll!
#6 - 7 november 2005 10:42
Pemba

Fick tag i honan i söndags vid vattenbytet,och mycket riktigt spotta hon ut 6st tjocka 10mm yngel!Dom går i en nätkasse i mitt stora kar!Vad ska jag nu ge dom att äta??????
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 7 november 2005 10:48
Nykläckt artemia, fryst cyclops, söndersmulade flingor
#8 - 7 november 2005 11:04
[QUOTE=Kjell Fohrman]Nykläckt artemia, fryst cyclops, söndersmulade flingor[/QUOTE]Tack för tipset!
Med flingor menar du då spirulina eller?

Annons