Kan tänkas att folk tröttnat, men det stoppar inte mig från att skaffa en egen tråd.

Skall starta upp mitt gammla 75L till ett litet gäng multisar.

Teknik:
Akvarium 75L
AquaClear 30 powerhead med 10*10*20cm grov filtermatta
Tronic 100W värmare
Enkelrörs 18W armatur med marine-glo eller power-glo, och/eller en spotlight.

Fisk:
Lamprologus Multifasciatus

Dekoration:
Hålsten
Snäckor
Beställde snäckor från guldfisken.se, deras 5-pack snäcklekar snäckor, måste säga att jag är besviken. Lövtunna ock skadade/vassa kanter, men visst det var billigt. Hittade "riktiga" snäckor idag i akvarieaffären, 45spänn stycket, nej tack. Fick dock prylarna supersnabbt från guldfisken, riktigt bra.

Botten:
Biltema blästersand 0.2-1.0
Tänkte lägga ett tunt 2-3cm lager 10mm kalkstenskross i botten före sanden för att hindra multisarna att gräva ända ner till glaset. Men den tanken har övergetts. Skall dock när tillfälle ges bege mig till västkusten och ta med mig en liten hink med snäckor därifrån, inte för att dom är stora nog, men det kommer se snyggt ut.

Från början var det tänkt att dölja pump/värmare i en btn-modul, men i detta miniakvarium känns det lite för avancerat. Kommer att stå i hallen, så jag tänker spara modul-projekt till ett större(finare) akvarium i vardagsrummet.

Just nu i denna stund ser det ut såhär. Inte säker på hur stenarna skall ligga, känns lite "trångt" som det ser ut nu. Kanske tar bort någon sten, förslag?

Skall bort över helgen så det blir nog inte gjort så mycket mer, nästa vecka är det nog fyllningsdags.

Uppdateringar kommer :)

/Erik