syretabletter!

#1 - 6 februari 2009 23:22
Någon som har någon erfarenhet av syretabletter. Har sånna i min yngelburk på 1L och vågade inte slänga i en hel för det var 1 tablett på 10L och det skulle räcka en vecka. Så ja slängde bara i pyttelite. Men om man gör vattenbyten hela tiden kanske det inte spelar nån roll om man har en hel tablett?
#2 - 7 februari 2009 07:09
Om du gör tillräckligt många stora vattenbyten kan du skippa den där syretabletten.
#3 - 7 februari 2009 07:17
Håll gärna oss uppdaterade om hur det går med yngelburken i framtiden och hur du sköter den, jag har nämligen inte lyckats särskilt bra med små kar utan pump.
#4 - 7 februari 2009 08:50
Ok, men kan de skada å ha i en hel eller kan jag fortsätta bara ha lite i? men kör vattenbyte varje dag, kan de räcka?

Jojjen kolla in min tråd bland ämnet malar:) jag har inte fått mina till och kläckas än men det var nån som fick sina kläckta igår...
#5 - 7 februari 2009 10:54
Jag har provat syretabbletter. Har även överdoserat med typ 4 tabletter i 3 L. Märkte ingen större skillnad. Jag har även såna i ett medicinkar just nu där jag behandlar 2 fiskar för svamp. Men jag tycker att vatten byten låter bättre.
#6 - 7 februari 2009 11:09
Ok:) men då gör de ingen ska i alla fall!

Annons