syretabletter

#1 - 30 januari 2010 19:11
hur ofta ska man ta syre tabletter

har hört att man ska ta en per 10 l i veckan
#2 - 30 januari 2010 19:17
hur ofta ska man ta syre tabletter

har hört att man ska ta en per 10 l i veckan

Syretabletter? Varför behöver du det? har du bra med rörelse vid ytan så ska det ju inte behövas.
Bilagor:
#3 - 30 januari 2010 19:19
Andrém skrev:
Syretabletter? Varför behöver du det? har du bra med rörelse vid ytan så ska det ju inte behövas.

aa men jag är nybörjare så har inte någon pump ska köpa om ett tag
#4 - 30 januari 2010 19:20

Kan du inte låna pengar då? Ett akvarium utan pump kommer nog misslyckas väldigt hårt då jag antar att du inte har någon filtermassa över huvud taget, dvs så kommer det bildas massor med nitrit (gift). Antar nämligen att du har fiskar där i.
#5 - 30 januari 2010 20:17
Du måste skaffa en pump! Bara för att du är nybörjare fattar jag inte varför du inte ska ha pump...? Läste i en annan tråd du skapat att dina guppy är uppe vid ytan. För att de inte har något syre såklart! Detta är hemskt för dem. De kommer dö av syrebrist om du inte köper en pump på en gång. Syretabletter är inget o ha, funkar bara i nödfall vid strömavbrott eller liknande.
#6 - 30 januari 2010 20:39

Det låter dyrt att köra med syretabletter istf en billig pump!
#7 - 31 januari 2010 07:44
jaja jag ska köpa en pump om en vecka men hur ofta ska man ta dom????????
vill inte att dom ska dö
#8 - 31 januari 2010 09:44
jaja jag ska köpa en pump om en vecka men hur ofta ska man ta dom????????

vill inte att dom ska dö

Har aldrig sett dom i affären så jag vet inte, står väl instruktioner på flaskan. Fiskarna kommer nog löpa en stor risk att dö pga dom stora nitrit nivåerna som kommer byggas upp.

Lycka till.
#9 - 31 januari 2010 12:45
en gång i veckan ,en tablet för var tionde liter,men som alla säger så måste du andvända en pump

Annons