Syresättning!

#1 - 24 januari 2005 20:06
Hur syresätter man vattnet på ett bra sätt om man vill ha malawiciklider i akvariet, med bara sten som inredning och inga växter?
Vill ju helst inte ha för många pumpar som brummar på natten heller.

Mvh
Niklas
#2 - 24 januari 2005 20:11
Svaret är dock ändå pumpar, pumpar, pumpar...
#3 - 24 januari 2005 20:13
Köper man pumpar av bra kvalitet och ser till att de monteras på bästa sätt i karet så behöver det inte brumma särskilt mycket.
#4 - 24 januari 2005 21:37
Räcker pumpen som man får med Juwel akvarierna, eller vad är det för extra tillbehör jag bör köpa? Pumpar som syns tydligt är ju väldigt tråkiga att se i akvariet. Juwel pumpen är ju lite dold i sin plastbox iallafall!

Mvh
Niklas
#5 - 25 januari 2005 12:58
Har du bara en rejäl rörelse på vattenytan så syresätts vattnet tillräckligt. Jag har för mig att Juwelpumpen sitter en bit ner (eller?) och i så fall så får du på nått sätt försöka rikta utblåset uppåt så att ytvattnet kommer i rörelse.
Själv har jag en Eheim 2252 till mitt 375 liters Malawikar och den sitter så pass högt upp så att vattnet rör sig ganska kraftigt. Får du bara rörelse på vattnet så behöver du inte skaffa dig fler pumpar.
#6 - 25 januari 2005 14:19
om du tycker pumpar är tråkiga kanske man ska skaffa en bakgrund att gömma dem bakom? men det tar ju plats förstås...

Annons