Syresätta vattnet

#1 - 18 maj 2013 09:29
Hej! Bor i en liten etta och har två kar i mitt varsdagsrum/sovrum.. För tillfället syresätter jag vattnet genom att ha utblåset på ytterfiltret lite ovanför ytan i både mitt diskuskar och i rockkaret. Nu börjar jag dock vara aningen trött på allt ljud. Så vad är det bästa sättet att syresätta vattnet, utan att det lever om så mycket? Finns det något tystare, eller får jag helt enkelt lära mig leva med det till jag flyttar till en större lägenhet? Speciellt för rockan är det viktigt med väl syresatt vatten.
#2 - 18 maj 2013 09:45
ööh du kan ha utblåset precis under ytan istället. det räcker att ytan rör sig. fasen vi har tre kar i sovrummet. skulle aldrig palla med att det låter så mycket fyller på vatten då o då när det avdunstat så mycket att det börjar porla.

sätt du utblåset strax under ytan så att den krusar sig lite o så att den rör på sig. det räcker gott
#3 - 20 maj 2013 06:32
som hannesc säger, under ytan, gärna med utblåset riktat snett uppåt så att det blir bra rörelse på ytan, dock behöver inte ytan brytas, det behöver inte "porla", räcker med att den rör på sig.

.

Annons