Synpunkter tack!

#1 - 21 oktober 2007 11:18
Tänkte höra vad man kan förbättra i mitt nyuppstarade kar ris o ros mottages!
[ATTACH]8375[/ATTACH]
#2 - 21 oktober 2007 11:23
Jag tycker det ser ganska bra ut, men vänta någon månad innan du gör någonting så växterna hinner komma igång.
Det enda som jag tycker inte ser så kul ut är de stenarna i mitten som är staplade som en grotta, annars är det fint.
#3 - 21 oktober 2007 11:26
Säger som ansjo. Ser fram emot bilder när växterna har växt lite mer:D;)
#4 - 21 oktober 2007 11:56
JÄTTESNYGGT... Kanske grottan skulle vara placerad lite mindre centralt... Men supersnyggt... ;)
#5 - 21 oktober 2007 12:19
jag tycker fotot är för dåligt för att kunna säga om det är snyggt eller inte! ta ett bättre foto så är det lättare att säga!
sen skulle det var intressat vad du har för fiskar, fast det frågade du inte efter....
#6 - 21 oktober 2007 13:11
jätte fint akvarium:)...bli nog ännu finare när växterna har växt till sig!:)
#7 - 21 oktober 2007 13:15
Kanske grottan lite mindre centralt och någon rot? Men tycker också att det är fint som det är. :)
#8 - 21 oktober 2007 14:38
Jens A. skrev:
Kanske grottan lite mindre centralt och någon rot? Men tycker också att det är fint som det är. :)

Jag håller med. En eller ett par rötter skulle bli jättesnyggt.

Nånting som jag reagerar på är att du har alldeles för många fiskar i ett nystartat akvarium och då blir risken för skadliga och dödliga nitrithalter överhängande.

Så se till att mata väldigt sparsamt under de närmaste veckorna och tillsätta dubbla doser av bakteriekultur. Om du inte har ett nitrittest borde du verkligen skaffa ett så du kan ha koll på vattnet under de första 4-5 veckorna.

Annons