Synodontis själv?

Guest
#1 - 19 november 2008 19:30
raderat
Guest
#2 - 28 november 2008 23:11
Ingen sa något så jag surfade o surfade och iakttog den ensamma stackaren.
Det slutade såhär: http://www.akvaristen.anettejt.se/SD2.jpg (under koppning)
(lever på pasta resten av månaden nu)
Jisses vad de stimmar runt nu, skulle inte alls vilja hålla med om uppgifterna jag har hittat om att de är några ensamvargar. Tycker de är klart socialare i sin grupp än botier och bör inte hållas själva.
Mitt lilla stim på 8 ser ut att trivas ypperligt nu. :)
#3 - 28 november 2008 23:18
Är väl inget fel på pasta? ;)

Har förstått det som att en del Synodontis är ensamlevande, men förmodligen är det när folk har två eller tre som problem uppstår, förmodligen måste man ha fler för att de ska funka ihop. Roligt också om man kan lyckas få lek, och det gör man ju inte med bara en.
Guest
#4 - 28 november 2008 23:23
Nej absolut ingen fel på pasta, det blir bara så enformigt..;)

Skall sätta mina till lek när de har blivet färdigväxta, vilket lär dröjja...:p:D
#5 - 28 november 2008 23:25
Tja, man kan ju variera med kyckling :p

De är gökmalar va?
#6 - 28 november 2008 23:28
Vissa Synodontis är extremt aggressiva mot andra av samma art, och går knappast att hålla tillsammans i samma kar. Andra, som gökmalarna från Tanganyika-sjön, är sociala.
Bilagor:
Guest
#7 - 28 november 2008 23:29
Micke_A skrev:
Tja, man kan ju variera med kyckling :p

De är gökmalar va?

Kyckling e ju dyrt! :eek: :)

Nej de är inte gökmalar, men det trodde de innan. (jisses vad jag har läst på ;):D )
#8 - 28 november 2008 23:36
Anettejt skrev:
Kyckling e ju dyrt! :eek: :)

Men gott :)
#9 - 29 november 2008 06:25
Så vackra dem är du får gärna visa fler bilder:)
#10 - 29 november 2008 10:35
Ja, gärna mer bilder. det var en riktigt läcker synodontis som jag nu fick lite habegär efter :)
törs man fråga vad dom kostade?
Guest
#11 - 29 november 2008 13:38
miluhe skrev:
Så vackra dem är du får gärna visa fler bilder:)

Tack! Blev helt såld själv när jag såg dom. ;) (brukar inte impulsköpa)
Det ligger några fler bilder på min hemsida (Akvaristen) under Nyheter/S.sp Dwarf 'Saire'.
Inga höjdarebilder men det går förhoppningvis att se hur firren ser ut. :)
Guest
#12 - 29 november 2008 14:29
Härligt Anettejt!

Men rätta mig om jag har fel är inte petricola dwarf i själva verket lucipinnis. Är så dålig på Synodontis så ja borde inte uttala mig egentligen, men gillar malar;)

Synodontis lucipinnis leker
" target="_blank">
Guest
#13 - 29 november 2008 14:46
Lutt skrev:
Härligt Anettejt!

Men rätta mig om jag har fel är inte petricola dwarf i själva verket lucipinnis. Är så dålig på Synodontis så ja borde inte uttala mig egentligen, men gillar malar;)

Synodontis lucipinnis leker

" target="_blank">

Nice film! :)
Jo sådär ser mina malar ut, så ditt namn på dom kan ju mycket väl stämma. (även om jag köpt dom som Synodontis sp. Dwarf 'Saire')
Jag har iallfall blivet klok på att det inte är den vanlige petricolan som blir större.

Och jo jag vet, du gillar malar, din samling L-malar är mycket fin. :)
Guest
#14 - 29 november 2008 14:54
Anettejt skrev:
Nice film! :)

Jo sådär ser mina malar ut, så ditt namn på dom kan ju mycket väl stämma. (även om jag köpt dom som Synodontis sp. Dwarf 'Saire')

Jag har iallfall blivet klok på att det inte är den vanlige petricolan som blir större.

Och jo jag vet, du gillar malar, din samling L-malar är mycket fin. :)

Synodontis petricola filmen är i själva verket lucipinnis. S. lucipinnis har mindre prickar på huvudet än vad de har på kroppen.

Jepp men min samling är mindre än vad den har varit, får hem ett gäng Chaca bankanensis nästa vecka[:-83]
Guest
#15 - 31 december 2008 02:09
Här kommer en dålig bild till, ;) men som visar att de är minst lika stimmiga och helst äter i grupp som en botia.
http://www.akvaristen.anettejt.se/SD3.jpg

En dog efter nån dag, men de övriga 7 verkar må prima.:)
De var lite skygga i början, men efter den första utfodringen med artemia verkade det släppa. (men dom äter glatt allt)
Guest
#16 - 31 december 2008 13:10
Anettejt skrev:
Här kommer en dålig bild till, ;) men som visar att de är minst lika stimmiga och helst äter i grupp som en botia.

http://www.akvaristen.anettejt.se/SD3.jpg

En dog efter nån dag, men de övriga 7 verkar må prima.:)

De var lite skygga i början, men efter den första utfodringen med artemia verkade det släppa. (men dom äter glatt allt)

Sicken härlig gruppkram nästan tv-pucksglädje i den bilden:)
Tråkigt att en av dom dog men sånt händer.

Annons