Svullen colombiatetra

#1 - 25 april 2004 10:58
Jag har en colombiatetra som är väldigt rund. Den har varit så ett bra tag nu. Väldigt uppsvullen är magen. Men den äter för glatta livet & är pigg. VAd kan detta va?
#2 - 25 april 2004 11:02
<font color="red">Man kanske kan dra slutsattsen att den bär på rom?!</font id="red">
#3 - 25 april 2004 15:46
Men hur länge gör dom det? För den har varit "fet" i flera månader. Minst 4-5 månader.
#4 - 25 april 2004 16:08
Den kanske äter för mycket?! Mina kardinaltetror har en förmåga att nästan bli lite väl runda runt magen om dom får för mycket mat..
#5 - 25 april 2004 17:50
Ja ja. Vi får väl se vad som händer med den lilla krabaten.Den ser ju inte ut att lida.
#6 - 26 april 2004 11:44
3 av mina sorte fantomtetrahonor är superfeta, hörs ut som samma problem. Blev full av angest i början, var redd det var bukvattensot, men nu har dom varit så der i någre veckor. Jag har kollat dom noga och ser at dom er supergrådiga. Dom eter och eter och stjeler maten till cikliderna. Så jag började ge frysfoderet til cikliderne i et nett som bara dom var modiga nok til at simma inn i, och nu ser jag at fantomtetrahonorna är lite mindre fete. Men dom ser endu ut som små kubar med munn och stjärt på :)

Annons