[SIZE=3][FONT=Calibri]Säger bara Svensk Sjukvård !!!!!![/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Än en gång har man (nåja, en nära släkting iaf) drabbats av logiken/bristen på [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]logik i den svenska sjukvården. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Min mor, ålder 68, drabbades av vissa magproblem, efter cirka 1 år medicinerades [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]utan egentlig verkan, så skickas hon till en röntgen. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Där konstaterar dom en tumör, dvs cancer, modell större i tarmarna. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Genomgången med läkaren direkt efter är dock ganska positiv. Han bedömer [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]den som klart opererbar. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Men den måste ut NU. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Han konsulterar övriga delar av sjukhuset, kallar in kollegor, alla är överens om [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]att den skall ut NU. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri][/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Gemensamt kommer läkaren och två kollegor till honom fram att inom 3 veckor [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]måste hon ligga på bordet. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Så, processen drar igång. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Steg 1 är att boka in en så kallad skiktröntgen. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Det tar 1 vecka att få reda på när det skall ske. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Då får min mor reda på att det ska ske veckan efter. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Vi är nu uppe på 2 veckor efter det att läkaren sa att den måste ut inom 3 veckor
.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Dvs bara en vecka kvar att spela på. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Skiktröntgen sker. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]På plats frågar då min mor om hur / var / etc det här nu skall ske med operation. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Tja, det vet ju dom på röntgen inget om. Men dom kan tala om när dom kläcker [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]ur sig resultatet till läkarna. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Håll i er nu
.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Om 3 veckor så meddelar vi läkarna resultatet ![/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]I övrigt hänvisar vi alla frågor till din läkare. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Så, läkarna kommer att ha resultatet på skiktröntgen 2 veckor EFTER de har sagt [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]att operation måste ske. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Min mor är en ganska timid liten sak. Hon gör aldrig väsen av sig. Exempelvis så [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]gick hon med bruten arm [/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]I två veckor innan hon tog sig till vårdcentralen för några [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]år sedan. Och väl där tyckte hon att de var lite ö[/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]verspända som sa att de behövde [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]gipsa direkt, hon skulle ju till frissan
..[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Men,,,,nu jä-r exploderande hon. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Hon sket fullständigt i alla mobilförbud på sjukhuset, upp med luren, igång med den, [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]slår numret till läkaren, s[/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]om får sig en total avhyvling. Efter kanske 15-20 min skällande [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]slänger läkaren på luren. Medans min mor s[/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]tår och fånigt stirrar på sin döda lur, kommer läkaren inspringande, och med andan i halsen skäller han totalt [/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]ut personalen på skiktröntgen, som små rädda hundar får han dom till att lova att resultatet kommer om 2 dagar
.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Skall bli intressant att få reda på hur det här kommer att sluta, resultatet kommer på måndag. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Då har dom 4 dagar på sig att planera operation och genomföra operation om de ska hålla löftet på 3 veckor
..[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]I samma veva har min mor konsulterat en privat klinik, och de skulle ha löst allt, ´[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]undersökning, skiktröntgen, o[/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]peration på 1 vecka om de hade fått tillstånd av [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]myndigheterna, de har kompetensen, de har utrustningen. [/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]Och de skulle ha fakturerat [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]skåne län samma kostnad som ett normalt sjukhus skulle tagit ut som kostnad
.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Helt underbart
.[/FONT][/SIZE]
.