Svarta Discus

#1 - 4 november 2006 11:49
Hej!!!

När jag var i stockholm i helgen så såg jag en grupp vf discusar som var helt kol svarta.
vet inte om dom skulle va så eller om det berode på alla mangrove rötter som var i akvariet, men häftiga var dom:D
#2 - 4 november 2006 12:31
Var dom helt kolsvarta och vf så var dom sjuka för det finns inga diskus som är helt svarta i naturen och inte heller odlade för den delen.

Var dom svarta så berodde det på omständigheter som gjort dom sjuka !
#3 - 4 november 2006 21:56
Vart såg du dom?

OM du inte vill skriva här så pm-a mig.

Inte kul med sjuka discusar i butiker!
#4 - 5 november 2006 14:40
kuns zoo hade discusarna!
#5 - 5 november 2006 14:42
dom var väll inte helt svarta du kunnde se lite av vad det var för mönster i fisken!
#6 - 6 november 2006 20:04
förlåt för stav felet i butikens namn

KUNGS ZOO HETER AFFÄREN!!
#7 - 6 november 2006 21:03
Tror dom fått några anmälningar på sig för vanvård av djur!
#8 - 10 november 2006 07:38
Hur kan man så snabbt säga "vanvård" utan att ha den minsta vetskap om vad som har eller håller på att hända.
Ägaren kanske rent av har panik eller mår dåligt själv pga detta, kanske har han betalt ett högt pris eller liknande.
Det kan ju rent av vara så att yttre påverkan man inte själv kan styra över har inträffat, typ komunen har strulat med vattnet.
Det kan finnas 10 orsaker till detta UTAN att det skulle vara "vanvård".
Han kanske rent av redan lagt en mindre förmögenhet på medicin för att bota dem!

Dessutom minns jag en tråd i detta forum tidigare om någon som var utomlands och hittade discus som var nästan svart som han ville ta med hem, men flygbolaget vägrade.

Jag ryser vid blotta tanken hur snabbt man kastar ur sig kommentarer utan att tänka först... vanvård...
Om alla som har eller har haft akvarium skulle få någon form av straff för liknande, skulle fasiken fängelserna stå tätt som innerstan i stockholm.

Vi gör väl vad vi kan, men herregud vi pratar om fisk, sånt vi fiskar och äter.
Människor lever i misär samtidigt som man kallar detta vanvård...
#9 - 10 november 2006 14:42
Ägarens andra butik är omskriven angående vanskötsel i bollmoraakvarieklubbs månadstidning som kom ut för några veckor sedan.
Det säger väl en del eller?
#10 - 10 november 2006 22:20
ok, just det visste jag inte!
Men jag reagerade på så snabb dom, juryn hann inte ens in i rättegångs salen.

Han kanske har ändrat sig!?

Allt kan hända nästan, alla har rätt till en andra chans.

Annons