svart vita fiskar

#1 - 29 september 2005 17:08
hallå där undrar lite över akvarium,jag håller på o bygga mitt första.
Ett sex kantigt som är 62cm i dia och 85cm högt( ca 180l) det är härdat 6mm glas tyvärr inte lammelglas..har provtryck det o det håller..
min fråga är nu jag vill ha bara svart vita fiskar som är lätthanterliga o några som är botten levand några som lever mittimellan o några ytlevande..
vad ska jag ha för några fiskar,pump(ar) filter o.s.v...jag kan nämligen absolut ingenting om akvarium förutom att det e rogivande o titta på(kan behövas efter byggandet..hehe),så jag samlar info på detta vis så slipper jag lära mej allt från start..vill så gärna ha klart det..
är tacksam för alla svar..
Mvh: Kanta

ps: kommer att dokumentera allt..har redan börjat fota...
#2 - 29 september 2005 17:20
Eftersom du är nybörjare så kanske black molly och silver mollys skulle passa.
Ett bra mal exempel är ancistrus.

Vet inte om du funderat på lite större fiskar eftersom akvariumet endå är på 180 liter.
#3 - 29 september 2005 17:48
hej det va snabbt jag fick svar..tack..men grejjen e den att jag bara vill ha svartvita fiskar..o jag lär mej fort bara jag sätter den sidan till( sällan men det häder).

vill gärna ha några malar har sett acanthius adonis en tagg mal som jag tycker är fin o sen några hypancistrus zebraplus några andra svvit fiskar som jag gärna vill ha..men som jag förstått det hela så kan man inte blanda hur som helst(eller bör inte) göra det..kom gärna med förslag vad man kan blanda för svvit fiskar..tack på förhand
mvh:Kanta

Annons