svart självhäftande lätt och utan bubblor?

#1 - 1 maj 2011 17:07
någon som vet vart man kan köpa svart självhäftande för glaset? jag har plannerat att sätta på ena kortsidan för att få lite extra djup i karet när man kollar från ena kortsidan till den andra, dessutom så försvinner spegelefekten från min btn på den sidan vilket inte stör mig speciellt... men någon som gjort detta och rekomenderar någon speciell film

vart i sthlm kan man köpa detta som ni också rekomenderar? samt pris? =)

ger ger den svarta filmen viss spegeleffekt så gör

ger den svarta filmenen viss spegeleffekt så gör det absolut ingenting (tummen upp)

tack på förhand
#2 - 1 maj 2011 17:26
Menar du att du vill tona rutan? i så fall finns det på biltema.
#3 - 1 maj 2011 17:34
eliyao skrev:
Menar du att du vill tona rutan? i så fall finns det på biltema.

Nej, jag ska svarta ned den ena kortsidan helt...
#4 - 1 maj 2011 17:39
okej då vet jag inte men det finns väldigt mörka filmer men om det inte va det du hade tänkt så kanske någon annan kan hjälpa dig :)
#5 - 1 maj 2011 18:04
Jag har solfilm (från Jula) på baksidan av ett av mina kar, det ser helt svart ut.
#6 - 1 maj 2011 19:05
Man kan gå in till en reklamfirma och tjata till sig spillbitar oxå.
#7 - 1 maj 2011 20:36
Jag målade baksidan av ett akvarium idag. Blev klockrent. Kommer aldrig att klistra svart/blå bakgrund bakom ett akvarium igen. Man eliminerar helt eventuella problem med luftbubblor. Enkelt och billigt. Är supernöjd. Rekommenderas varmt.
#8 - 1 maj 2011 20:50
Nasso skrev:
Jag målade baksidan av ett akvarium idag. Blev klockrent. Kommer aldrig att klistra svart/blå bakgrund bakom ett akvarium igen. Man eliminerar helt eventuella problem med luftbubblor. Enkelt och billigt. Är supernöjd. Rekommenderas varmt.

Instämmer, en mattsvart sprayburk fungerar klockrent.
#9 - 1 maj 2011 20:59
Hur fungerar det om man ska ta av färgen sen? Någon som testat? :)
#10 - 1 maj 2011 21:27
tulle89 skrev:
Hur fungerar det om man ska ta av färgen sen? Någon som testat? :)

Rakblad.
#11 - 2 maj 2011 05:26
Har inte testat tag bort men instämmer med ovan :)

Vet inte hur det blir med sprayfärg. Är det inte lätt att få färg på de sidor man inte håller på att måla?

Jag körde med roller och nån typ av lackfärg.
#12 - 2 maj 2011 06:47
man får la maskera lite med tejp o tidningspapper nasso :)
#13 - 2 maj 2011 08:16
mjo. men känns ändå lite överkomplicerat :) Rolla var busenkelt. Fast blir väl kanske lite billigare att spraya än att rolla.
#14 - 2 maj 2011 08:32
personligen tycker jag det låter bra mycket enklare att spraya. hålla att kladda med roller o sen tvätta den o kladda med färg i ett tråg etc. ne tejp o sen spraya så är det färdigt. kan man ju fan göra i kostym tillomed :D
#15 - 2 maj 2011 15:52
Jag skulle gärna spraya/rolla men akvariet går ej att flytta dået är i bruk och står med ena kortsidan med ca 1,5 dm från väggen...och jag orkar inte tapetsera om när kg flyttar(färgstänk)

Självhäftande känns enklare men det klart detkommer bli omständigt iaf... Kan testa solfilm men vill att det blir helt svart!

Ursäkta stavfel och serb skrivningar skriver med iphone

Annons