svårt o förstå...

#1 - 7 januari 2003 23:40
jag har ett akvarium på 112L o jag tycker fisk världen e extremt intressant men jag har llite svårt att förstå dom som köper akvariefiskar som e tagna från havet jag tycker det e ok att köpa dom som e födda i ett akvarium jag vet att fiskar inte tänker likadant men att rycka upp djur från sin normala plats för att färgerna e fina o titta på jag har några olika sorter o försöker göra mitt bästa för att efterlikna o det var mer än vad jag trodde ingen säger ju direkt att dom små ska ha varierad kost o att alla ryms inte i ett litet akvarium, ibland skulle dte vara bra med ett körkort på husdjur typ.

tack till alla snabba svar som har hjälpt mig här:)
#2 - 8 januari 2003 06:47
Viltvångad fisk är gör att fattiga mäniskor får mat på bordet. Skulle vi sluta köpa viltfångat så skulle många mäniskor svälta. För att inte få inavel och försvagade4 djur så måste man i mellanåt få in nya gener. Dessa får man lättast via viltfångad fisk. Fiskarna som "rycks upp ur sin miljö" lever förmodligen längre i akvarium än dess kompisar som är kvar. Viltfångad fisk är väldigt vanlig i affärerna. Fisk som viltfångas är bla kardinaltetra,praktbotia och olika pansarmalar. Om du frågar i affären så kanske dom berättar vilka som är odlade/viltfångade.
Körkort för husdjur tror jag inte på. Däremot så tycker jag att affärerna skall bli bättre på att informera.
#3 - 8 januari 2003 06:47
Viltvångad fisk är gör att fattiga mäniskor får mat på bordet. Skulle vi sluta köpa viltfångat så skulle många mäniskor svälta. För att inte få inavel och försvagade4 djur så måste man i mellanåt få in nya gener. Dessa får man lättast via viltfångad fisk. Fiskarna som "rycks upp ur sin miljö" lever förmodligen längre i akvarium än dess kompisar som är kvar. Viltfångad fisk är väldigt vanlig i affärerna. Fisk som viltfångas är bla kardinaltetra,praktbotia och olika pansarmalar. Om du frågar i affären så kanske dom berättar vilka som är odlade/viltfångade.
Körkort för husdjur tror jag inte på. Däremot så tycker jag att affärerna skall bli bättre på att informera.

Annons