Vad ska jag ha för grus?
Helt svart..
Eller svart blandat vitt?
Kan inte bestämma mig .. flest svar inom 1 timme vinner :D
VioXiD skrev:Såg att du bodde i jkpg.
Vad brukar du handla akvarie grejjor.
Vilken butik tycker du är bäst?
awasegg skrev:Hehe, så du bor i Sveriges Jerusalem du med?
Hm. Jag varierar mig mycket. Just nu är favoritbutiken Djurmagazinet (mitt emot överskottsbolaget, nära ICA MAXI), det är den största akvariebutiken i Jönköping just nu (såvitt jag vet). Innan dess brukade jag handla på Zoopermarket i Solåscenter, men jag tyckte inte om deras metoder. Sålde bland annat sjuk fisk och liknande.. Sen har vi ju självfallet den lilla trånga butiken A6 Zoo på A6, inte så stort utbud, men ibland hittar man små fynd där :)
Det finns säkert fler butiker, men hittils har inte jag besökt dom.
Favoriserar dock Djurmagazinet då jag tycker att de har trevligast personal, och bäst utbud.
Du har ingen butik att tipsa mig om? ;)
VioXiD skrev:Haha. Exakt samma... precis i den ordningen...
1. Djurmagazinet (köpte mitt akvarium där för nästan två veckor sen nu)
2. Zoopermarket
3. A6 zoo
Men det ska väl finnas fler. Har inte gecko zoo några fiskar?
Sen har det alltid legat en vid torpa. Men senast jag var där så var det helt borta och så hade dom börjat bygga lägenheter där :S
awasegg skrev:Hmm, bra fråga :S
Men Jönköping växer ju hyffsat snabbt nu, kanske har vi tur att få fler akvariebutiker inom en snar framtid ;)
Förresten, du vet inte om det finns algbollar att köpa nånstans?
VioXiD skrev:Ne, jag vet inte äns vad det är. Antagligen bollar av alger? ;)
Jag är ny på det här. Eller ny och ny. Höll på massvis när jag var mindre med massor av olika fiskar och akvarier. Men sen har jag inte haft något på typ 5-6 år. Sen var jag i thailand och dök och blev kär. Och fyllde år kort där efter vilket resulterade i av massvis presentkort (djurmagazinet). Första tanken var SALTVATTEN men insåg att det är bättre att köra igång mer seriöst (än tidigare) på sötvatten och få det att fungera ett bra tag innan man ger sig på något nytt.
awasegg skrev:Jaaa, kallas även mossbollar tror jag. De är väldigt vackra, har dessvärre inte sett några här i Jkpg :/
Jag är också någolunda ny, började med att jag fick min systers 45L akvarium som hon misskötte (hon fick det i present, men ville egentligen inte ha det), och efter att ha räddat en döende slöjstjärt så bara växte intresset mer och mer :)
Smart att inte börja med saltvatten! Är nog både dyrare och svårare kan jag tänka mig. Fast, visst ere vackert.. så någon gång kanskeee.. *drömmer*
VioXiD skrev:Haha. Exakt samma... precis i den ordningen...
1. Djurmagazinet (köpte mitt akvarium där för nästan två veckor sen nu)
2. Zoopermarket
3. A6 zoo
Men det ska väl finnas fler. Har inte gecko zoo några fiskar?
Sen har det alltid legat en vid torpa. Men senast jag var där så var det helt borta och så hade dom börjat bygga lägenheter där :S
hampusfunke skrev:Djurmagasinet är väl samma gäng som hade Torpa-zoo.. det låg även ett litet zoo nere på stan, men han huserar även han bland firrarna på Djurmagasinet! Sen finns Aqualife uppe vid Torpa-rondellen på en tvärgata till Torpagatan...
hampusfunke skrev:Djurmagasinet är väl samma gäng som hade Torpa-zoo.. det låg även ett litet zoo nere på stan, men han huserar även han bland firrarna på Djurmagasinet! Sen finns Aqualife uppe vid Torpa-rondellen på en tvärgata till Torpagatan...