Svårt att logga in!!

#1 - 25 januari 2004 12:38
Undrar om det bara är min dator eller om det är fler som också råkat ut för detta?? Jag har väldigt svårt att bli inloggad på denna sida. På alla andra sidor på Internet (mail,forum,m.fl.) går inloggningen väldigt lätt,men här kan jag få hålla på att skriva mitt användarnamn och lösenord i en halvtimme-timme innan jag äntligen blir inloggad.

Det som händer är att jag skriver in mina användaruppgifter,klickar på "inloggning" och kommer till en sida där det står "du är nu inloggad",men när sidan byter tillbaka till Forum,så märker jag att jag inte alls är inloggad..och så får jag starta om igen med inloggningen.

Vad är det för fel?[?]
#2 - 25 januari 2004 13:00
Som till exempel nu....jag har verkligen försökt att logga in nu i snart en timme. Det ska ju inte behöva vara på det här viset..blir så himla trött på att skriva in mitt användarnamn och PW på vartenda inlägg som jag gör...vill ju oxå vara inloggad och kunna utnyttja ALLA tjänster på denna sida..[:-118]det här är inte rättvist...
#3 - 25 januari 2004 13:00
Jag har problem steget före. Sidan laddar inte alltid....
Kan iofs bero på att det är många som är inloggade.
#4 - 25 januari 2004 13:01
Jag har aldrig problem med att logga in...
#5 - 25 januari 2004 13:03
jag har precis samma problem som dig ia2004, men det är bara ibland det händer
#6 - 25 januari 2004 13:03
Jag har en snabb dator och uppkoppling, så sidorna laddar upp jätte fort...men att chansen att man blir inloggad på denna sida verkar vara 1/1000...det förstår jag inte riktigt.

<b>Kjell</b>:

Snälla du,kan inte du berätta vad det är för fel..så att jag kan faktiskt bli inloggad,utan att behöva sitta halva dagen här och försöka..
#7 - 25 januari 2004 13:06
<b>Guppy_nisse</b>:
Vad har du för dator & uppkoppling...kanske är det något virusprogram eller cookies som stoppar inloggningen? Fast varför stoppar dessa inte i sådana fall mina försök att logga in på alla andra sidor?
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 25 januari 2004 13:11
Kjell:

Snälla du,kan inte du berätta vad det är för fel..så att jag kan faktiskt bli inloggad,utan att behöva sitta halva dagen här och försöka..

Jag kan inget om datorer - har mailat Christian så han svarar nog så småningom. Har dock för mig att detta ämne varit uppe tidigare och att det hade något med coockies att göra.
Har själv dock inga sådana problem vare sig på jobb eller hemdatorn. Brukar i coh för sig inte logga ur mellan varven heller.
#9 - 25 januari 2004 13:16
Tack Kjell! Jag får väl kolla hur det är med cookies på denna dator..har för mig att jag stängt av den fuktionen,eftersom den tidigare varit alldeles för allert och irriterande,ja man har inte så mycket nytta av en dator som man inte kan surfa med som man själv vill.

#10 - 25 januari 2004 13:16
Jag har en helt vanlig 2,4Ghz:are och så kör jag med comhems snabbaste uppkoppling på ca: 1MB/sek
#11 - 25 januari 2004 13:21
Själv sitter jag vid en speciellt uppbyggd P4 med allt det senaste..både vad det gäller mjuk-och hårdvaran. Uppkopplingen är nog inte det bästa...Bostream..fast det går rätt fort ändå..
#12 - 25 januari 2004 13:28
Har kollat mina cookies och radet alla dessa nu...men fortfarande går det inte att logga in. Hoppas att jag snart får svar från Christian..[:-89] Måste ut och göra lite saker och så kommer jag tillbaka och försöker igen...hoppas att mysteriet löst sig till dess..
Tack alla ni som jobbar med detta[:-88]
#13 - 25 januari 2004 13:59
Var precis på väg ut genom dörren när jag fick idén att pröva logga in mig en gång till..När jag väl kom på sidan nu,så märkte jag att jag redan var inloggad - mystiskt,men ack,så trevligt!

Vat ite om det är någon som fixat "felet" eller om detta bara är en slump..men tack ändå..jag är lycklig![:-92]
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 25 januari 2004 14:24
har för mig att jag stängt av den fuktionen,

Där kan felet ligga - din dator måste tillåta coockies, annars funkar det inte - tror jag.
#15 - 25 januari 2004 14:39
Ja,alltså den tillåter cookies,men jag har stängt av funktionen där den skickar upp en massa popups,så fort som något händer med cookies.

Min lycka varade inte länge..har blivit mystiskt utloggad,utan att göra det själv...undrar om det finns någon form ut av data-spöke som spökar runt i datorn..[:-100]
#16 - 25 januari 2004 14:43
För mig får jag samma fenomen på en av våra datorer, men inte på den andra... Ska sätta mig vid tillfälle och jämföra inställningarna och återkommer om inte Christian redan förklarat det då...
#17 - 25 januari 2004 14:45
På den dator där jag har samma strul som ia händer en annan sak också... Vilken sida jag än är på så står adressen zoopet.com... alltså inga tillägg som nu när jag är här: http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20210
utan bara huvudadressen... detta innebär att om jag klickar uppdatera så kommer jag alltid till förstasidan... samma för dig ia????
#18 - 25 januari 2004 15:34
..och så var man helt plötsligt inloggad igen...visst är man glad,men undrar i fall man vågar stänga denna fönster alls nu..?
#19 - 26 januari 2004 11:55
Jag höll på att bli tokig på inloggningen i fredags. Precis som för ia så loggades jag in men kom tillbaka till en sida där jag inte var inloggad. Jag hade tydligen ställt upp säkerheten kvällen före, så kolla så ni inte har stängt av tredjepartcookies.
Angående adressen så står det bara www.zoopet.se hos mig också.
#20 - 26 januari 2004 13:01
Jag har exakt samma sak som ni...alltså att det endast står adressen: zoopet.com oavsett vad det är för forum eller sida här på zoopet. Och så kommer jag till första sidan när jag uppdaterar...så otroligt irriterande. Men om så många har upptäckt samma sak,så kanske det inte är något fel på datorn..?
#21 - 26 januari 2004 14:22
1/ Din dator måste tillåta cookies
2/ Rensa dina cookies. Inloggningsuppgifter ligger lagrad i en cookie som kanske låst sig.

Meddela hur det funkar.

Annons