Jag har en L333 som jag har försökt skaffa en hane till i över en månad. Har beställt i min lokala akvarieaffär men den är restad hela tiden!
Brukar den vara svår att få tag på?
Mazzi skrev:Jag har en L333 som jag har försökt skaffa en hane till i över en månad. Har beställt i min lokala akvarieaffär men den är restad hela tiden!
Brukar den vara svår att få tag på?
ansjo skrev:Men var det en L333 då? Det finns ett flertal olika arter som ser ganska lika ut och kan vara skitsvåra att skiljas åt.
Men var det rätt art så är det bara att gratulera;)!
Mazzi skrev:Jag är inte orolig för att det skulle vara någon annan än L333. Ska försöka fixa en bild. :D
rick skrev:l66:an är mer är mer vit medan 333 är mer gul spräcklig. 66:an har lyrstjärt medan 333 har mer vanlig stjärt. Vad det än är för mal du har är det bara att grattulera till en riktigt vacker mal.
Janne E skrev:Det här är L401 Hypancistrus sp "Alenquer" som är ganska lik L333 men en helt annan art, tyvärr har de sålts som L333 under några år innan man upptäckte att de var olika arter och från 2 olika floder.
Mvh Janne
Janne E skrev:Det här är L401 Hypancistrus sp "Alenquer" som är ganska lik L333 men en helt annan art, tyvärr har de sålts som L333 under några år innan man upptäckte att de var olika arter och från 2 olika floder.
Mvh Janne
Janne E skrev:L333 är oftast gulaktig i grundfärgen med mycket mörkt brunt mönster medan L401 är mer gråvit med svart mönster, det luriga är att L401 är gulaktig precis som L333 när de fångas och exporteras men efter några veckor i fångenskap övergår färgen till gråvit...vet ej varför. Ibland ändrar L333 färg till att bli helt vit och svart men det är i undantagsfall och varför de gör det är inte känt...än.
MagicFingers skrev:dax att sätta in 2 bilder på mina då.. nu undrar jag är det 333 eller nåe annat?...
om det krävs fler foton får jag la lösa det :/..
sorry om jag kapar tråden en smula...
Janne E skrev:Mazzi,
Den översta skulle kunna vara en riktig L333 men den undre nya L333 ser ut att vara L66 istället, en bättre bild hjälper. Jämför med MagicFingers L66'or.
Mvh Janne
Lutt skrev:Fast mina nya liknar magicfingers malar fast ränderna är inte lika täta, verkligen ett randigt trassel det här
Kjell Fohrman skrev:Ni som är goldisar och undrar vilken mal ni har. Varför lägger ni inte in fotona i "Fråga experten-tråden" så kan ni få svar från en av världens mest kunniga L-malsexperter Ingo Seidel.
Kjell Fohrman skrev:Ni som är goldisar och undrar vilken mal ni har. Varför lägger ni inte in fotona i "Fråga experten-tråden" så kan ni få svar från en av världens mest kunniga L-malsexperter Ingo Seidel.