Svärdbärarna tar över akvariumet..

#1 - 18 maj 2008 18:52
hjääp!

Har hur många svaräbärare som helst, och de fortsätter att hela tiden föröka sig..
I ett antal veckor försökt att "rea" bort dem, mycket billigt. Men ingen vill ha dem, lika så är det för palett cikliderna.. förstår inte varför ingen skulle vilja ha dem. De har ju bleve så fina.
Finns det något knep?
har satt upp ett fler tal anonser på internett och i stan och lite över allt,
inte här då men...

Skulle uppskatta alla tips. [:o]
#2 - 18 maj 2008 18:58
Satsa på fiskar som inte ynglar så mycket ;)

Du kan ju börja med att skilja honor och hanar åt så blir de inte fler iaf :)

Har du hört i zooaffärer om de är intresserade?
När vi satte in annons på blocket om våra Paletter tog det inte mer än ett par timmar innan de var sålda :D
#3 - 18 maj 2008 19:14
jag vill ha bort nästan alla, de passar inte in med de andra fiskarna.

Det går nog inte, har ingen stans att he honorna.. :(

Har frågat men det kan inte ta imot så många! Och de som finns här omkring är inte vidare "bra" med fiskar..
Jag har inne en annons på blocket men ändå har ingen hört av sig.. fattar inte varför..
Är det inte någon som vill ha svärdbärare? eller?
#4 - 18 maj 2008 19:57
Det är ju fina fiskar. Själv hade jag Platys som jag nu har lyckats att ge bort eller sälja. Väldigt bra fiskar, men man kan ju tröttna på dem.
#5 - 18 maj 2008 22:45
Mina har jag lämnat till butiken. De betalar ingenting men jag får alltid nåt i utbyte (t.ex mat för yngel)

Synd att de vill inte ta dina. Vissa tar emot yngel som mat till rovfiskar.

Har du andra fiskar med dem? Om du har några större så borde de äta yngel och hjälpa med ditt problem.

Hoppas att nån hör av sig an. annonsen
#6 - 19 maj 2008 12:25
MattiasL: jag har inte riktigt tröttnat på dem, men jag har tänkt att skaffa andra sorters fiskar..

Anna_mvb: Vet du jag har mina ciklider med dem, och rör ynglen inte alls.. :confused: Det är ju inge fel på dem.
Nu är det ju även så att jag vill ha bort de vuxna med.
tack, det hoppas jag med. :)
#7 - 19 maj 2008 12:36
Väldigt konstigt, butiker brukar vara tveksamma om det är för få individer, vilket jag kan förstå, för många brukar inte vara ett problem, de kan ju ta emot dem allteftersom de säljs.

Angående blocket-annonsen ser jag två problem, dels hamnar fiskarna lite i skymundan, och dels har du satt lite högt pris.
#8 - 19 maj 2008 13:04
Erik...: ja, men du ska se hur många jag har. Mitt 240l är rent av över befolket av dem, även fast jag har hett bort hur många som helst och ett antal har blivit mat.
I priset har du rätt i men har tänkt att alla brukar ju pruta [:o] och så..
Men med blocket-annonsen är det så att jag tyckte jag har redan på många andra sidor om att jag säljer fiskar.
#9 - 19 maj 2008 19:10
Svärdbärare äter inte dom upp sina egna yngel?
#10 - 19 maj 2008 19:33
Baf2: Jo, i början! inte på senare tiden.. men har sett att någon har tage en liten. Om de far upp från växterna, vilket de inte gör, -__-

Annons