nu vill jag ha reda på hur en svärdbärare bara kan försvinna spårlöst under en natt!
Helt sjukt. Har kolkat överallt men den finns inte! helt borta.. dom kan väl inte käka upp honom på så kort tid.. eller?
tacksam för svar.
MeKaL skrev:nu vill jag ha reda på hur en svärdbärare bara kan försvinna spårlöst under en natt!
Helt sjukt. Har kolkat överallt men den finns inte! helt borta.. dom kan väl inte käka upp honom på så kort tid.. eller?
tacksam för svar.
Mumin skrev:Visst kan den försvinna under en natt, det beror helt på vad du har för övrigt i karet. Äppelsnäckor och pansarmalar städar snabbt och bra, liksom faktiskt Ancistrus. I mina kar försvinner döda fiskar just på ett halvt dygn som max.
MeKaL skrev:Den har inte hoppat ur. har kollat överallt, liksom under varenda sten i karet. Har 3 malar vet ju inte vad dom heter men de är den typiska som verkligen ALLA skaffar från början. sen har jag inte mer bottengrufsare.. köpte 3 ancistrus idag så dom har ju inte varit där länge.. Dessutom är dom hyfsat stora nu också då jag har haft dom i ett år kanske (svärdbärarna alltså) men sen en till sak. Blir hanarna mindre än honorna? för honorna är enligt mig grotesk haha :D men hanen blev just inge större. oh nu när jag ligger här så ser jag ju såklart att en fisk skrapar sig emot botten "kliar sig" de vore ju fest om de skulle bli nåt parasitartat. trött ja blev nu! :(
MeKaL skrev:Jo men 350 liter bör väl räcka? ;) har tänkt att göra ett större vattenbyte imorn faktiskt så de passade ju bra att du kom med just de tipset :)
simondaman skrev:Skelletet kanske ligger i sanden/gruset=