svärdbärare gurka??

#1 - 20 augusti 2007 16:49
jag gav mina malar lite gurka men det verkar som att malarna inte är ensam att gilla gurka utan även mina svärdbärare honor,,

är det bra för dom att äta detta??????
#2 - 20 augusti 2007 20:47
Du behöver inte oroa dig alls. Dom tar ingen skada alls. Det e riktigt gott godis för dom. I princip alla mina fiskar i alla karen e & kalasar på gurkan. Jag har flera sorter, bla Gurami, Praktbotia, Gibbiceps, Ancistrus mfl.

Fortsätt med gurka som lite godis emellanåt, det e bara bra.
Jag varierar med andra grönsaker-zuccini, blom & brysselkål, broccoli & frysta gröna ärtor.

Lycka till!

Mvh Eva
#3 - 21 augusti 2007 07:20
men då ska detta bara ligga under 24 timmar i karet annars kan de göra mer onytta än nytta, har jag läst här på forumet..

nästan all sorts av grönsaker äter de allts??
#4 - 21 augusti 2007 08:56
så det e ofarligt att ge fiskar lite gurka elr liknande? Jag vill variera lite nämligen.

(P.S Ber tusengånger om ursäkt för att jag iunte startade ny tråd)
#5 - 21 augusti 2007 09:51
det gör inget,, detta är ju forum och då ska man kunna skapa en ny tråd i samma tråd..
#6 - 24 augusti 2007 11:22
Uddaveka skrev:
så det e ofarligt att ge fiskar lite gurka elr liknande? Jag vill variera lite nämligen.

(P.S Ber tusengånger om ursäkt för att jag iunte startade ny tråd)

Vill du variera utfodringen så skall du använda flera olika typer av torr- och frysfoder istället, och ha lite grönsaker som komplement möjligen....jag skulle inte satsa på att använda för mycket grönsaker i karen. Det finns risk att de inte äter allt och att vattnet istället blir förstört....:(:D
#7 - 24 augusti 2007 19:33
mm men som lördags godis,, lite grann, det man vet att fiskan tycker om,, för jag vet några saker som mina fiskar gillar, som jag kommer att förstätta med.
#8 - 24 augusti 2007 20:37
elinj skrev:
jag gav mina malar lite gurka men det verkar som att malarna inte är ensam att gilla gurka utan även mina svärdbärare honor

Svärdbärare måste vara bland det glupskaste som finns, skulle antagligen äta plåt om du slängde i det i karet :D

Annars äter dom både maltabletter, grönsaker, vissa alger och alla sorters foder jag haft.
#9 - 25 augusti 2007 21:26
elinj skrev:
mm men som lördags godis,, lite grann, det man vet att fiskan tycker om,, för jag vet några saker som mina fiskar gillar, som jag kommer att förstätta med.

Ja det [COLOR=Red]SKADAR[/COLOR] ju inte som lite omväxling, men ibland verkar det som om vissa vill undvika att mata med kommersiellt foder överhuvudtaget, då tycker jag det känns säkrare att variera med olika typer av kommersiella foder istället, men var och en gör som den vill, tänk bara på att grönsaker kan innehålla rester av växtgifter och då kan ju fiskarna dö från er..... [COLOR=Red]SKALA[/COLOR] alltså gurkan innan matning, skalet kommer de ändå inte att äta upp.....;):D Lycka till!:)
#10 - 26 augusti 2007 12:52
mm,, de får bara lite extra gott på lördagar.. precis som små barn..
#11 - 27 augusti 2007 13:56
elinj skrev:
mm,, de får bara lite extra gott på lördagar.. precis som små barn..

DÅ är det INGEN FARA.....:D
#12 - 27 augusti 2007 16:49
vad bra.. godis är ju ändå godis

Annons