svärdbärare - foder?

#1 - 2 juni 2007 11:26
Hej!

Köpte tre honor till min stackars ensamma svärdbärarhanne. Tänkte på att svärdbärarna i affären var oerhört röda och fina. Någon som vet vilket foder som är bäst för svärdbärare, något särskilt foder jag ska köpa?
#2 - 2 juni 2007 11:59
Svarta mygg och sera-nip är bra foder till dem.
#3 - 2 juni 2007 12:38
svärdbärare äter det mesta som alla andra fiskar....jag körde på flingfoder när jag hade svärdbärare
#4 - 2 juni 2007 14:52
Mina svärdbärare äter precis vad som helst... Jag matar dom endast med med flingfoder för tillfället men dom äter även grönsaker, maltabletter och pellets som inte alls är för dom...
#5 - 4 juni 2007 08:25
Lilibet skrev:
Hej!

Köpte tre honor till min stackars ensamma svärdbärarhanne. Tänkte på att svärdbärarna i affären var oerhört röda och fina. Någon som vet vilket foder som är bäst för svärdbärare, något särskilt foder jag ska köpa?

De är allätare, men det är ju bäst om du kan mata med levandefoder ibland om det finns att fånga...annars har affärerna bra frysfoder, jag skulle rekommendera ÅLED`S förpackningar med olika mygglarver, bosmider, vuxen artemia, räkmix. Den röda färgen påverkas nog inte så mycket av fodret, men kan kanske förstärkas med s.k. färgfoder, de brukar innehålla SPIRULINAALGER.....:)

Annons