svärdbärare

#1 - 23 juni 2007 09:30
har fått en kull innan har tre överlevande. men nu såg jag en ny liten i det stora akvariet,.

men min andra svärdbärar hona börjar bli rund ska jag placera henne i ett yngel akvarie eller jag ska sätta hanen med

har inte riktigt begripet hur man ska göra tacksam för tips
#2 - 23 juni 2007 09:33
Du skall sätta honan ensam i ett yngelakvarium. Hanen har redan gjort sitt och kommer bara att äta upp ynglen
#3 - 23 juni 2007 09:37
hon är rund men hur lång tid brukar det ta innan hon lägger yngel/äggen för jag har bara ett yngel akvarium o det är upp taget av tre yngel på till växt de är ca en cm nu
#4 - 23 juni 2007 17:08
Hej. Dom e dräktiga ca en månad.
Beroende på hur stort ditt yngelkar e så får det nog plats några fler yngel än tre. Det e ingen fara att ta dit nya när de på tillväxt bara e 1 cm.
I yngelkassen ska du bara ha honan precis som Guy skriver.
Lycka till.

Mvh Eva
#5 - 23 juni 2007 21:01
hon hann precis komma i yngel akvariumet hon la fem yngel åt upp en sen hoppade hon ur så får väl nöja mig med fyra yngel. hur många kan de få åt gången
#6 - 24 juni 2007 06:23
Dom får betydligt fler än 5 st. Mina brukar få 30-40 st som överlever varje gång.
Mina yngelkassar har lock, ser ut som ett gallerlock. Mkt bra att ha med rymmande honor i :-)

Lycka till med dina yngel!

Mvh Eva
#7 - 24 juni 2007 19:44
hon fick bara fe vad jag såg men hon är ju inte så stor bara tre cm kan kanske vara det som det beror på

Annons