svara med citat

#1 - 29 december 2005 14:25
Hur bär man sig åt när man vill klippa ur bara en liten del av en text? Jag ser att dom allra flesta behärskar tekniken, och nu vill jag oxå lära mej den
#2 - 29 december 2005 14:30
[QUOTE=Bosse.J]Hur bär man sig åt när man vill klippa ur bara en liten del av en text? Jag ser att dom allra flesta behärskar tekniken, och nu vill jag oxå lära mej den[/QUOTE]

du ser till att texten du vill skriva är inom [ QUOTE] [ /QUOTE]

utan mellanslag förståss :) du tar

t.ex ctrl+c på texten "vill klippa ur" och skriver [ QUOTE] [ /QUOTE] och lägger texten mellan med ctrl+v

exempel
vill klippa ur

Hoppas du fattade något i allafall.. är inte bra på att förklara :)
#3 - 29 december 2005 14:36
På varje meddelande finns det också en knapp som heter "Svara med citat". Du kan klicka på den så får du upp det meddelandet som ett citat... Sen är det bara att ta bort det du inte vill ha med.

/Mattias
#4 - 29 december 2005 14:36
[QUOTE=Bucket][QUOTE=Bosse.J]Hur bär man sig åt när man vill klippa ur bara en liten del av en text? Jag ser att dom allra flesta behärskar tekniken, och nu vill jag oxå lära mej den[/QUOTE]

Hoppas du fattade något i allafall [quoteförklara :)

Så här eller??
#5 - 29 december 2005 14:36
nej fan det blev fel
#6 - 29 december 2005 14:38
[QUOTE=mmm] Sen är det bara att ta bort det du inte vill ha med.

/Mattias[/QUOTE]

Så här då
#7 - 29 december 2005 14:38
[QUOTE=Bosse.J]nej fan det blev fel[/QUOTE]

fast nästan :) jobba på ;)
#8 - 29 december 2005 14:38
Yes:d
#9 - 29 december 2005 14:39
[QUOTE=Bosse.J][QUOTE=mmm] Sen är det bara att ta bort det du inte vill ha med.

/Mattias[/QUOTE]

Så här då[/QUOTE]

Bucket applåderar

typ :)
#10 - 29 december 2005 14:39
Tackar för svaren
#11 - 29 december 2005 14:40
[QUOTE=Bosse.J]Tackar för svaren[/QUOTE]

Nemas problemas

:)
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 29 december 2005 14:43
Hur bär man sig åt när man vill klippa ur bara en liten del av en text? Jag ser att dom allra flesta behärskar tekniken, och nu vill jag oxå lära mej den

Enklast är att
1/ Klicka på svara.
2/ Gå till menyn i "Svara på ämne" . Längst till höger i nedre raden är ett "citationstecken". KLicka på det
3/ Kopiera det man vill ha ha citerat
4/ Klistar in detta mellan de bägge "QUOTA" tecknen

Man kan också
1/ KLicka på svara
2/ Kopiera det man vill ha citerat och klistra in
3/ Markera detta
4/ Klicka på "-tecknet enligt ovan
#13 - 29 december 2005 14:51
[QUOTE=Bosse.J]Tackar för svaren[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Och vill man ha med vem man citerar så skriver man in användarnamnet t ex. [QUOTE=Bosse.J ] (oxå utan mellanslag) i 1:a quote :D[/color][/font]
#14 - 29 december 2005 14:52
Nu är jag fullärd.. Tackar för svaren
Nu ska jag ut i snön igen.. hmmmm:(
#15 - 29 december 2005 16:56
Var är "-tecknet? Hittar det inte
#16 - 29 december 2005 17:02
Till höger om punkttangenten!
#17 - 29 december 2005 17:12
det är bra att kunna citera, det jag däremot inte förstår är varför man citerar hela tiden. folk citerar det första inlägget när det inte är något annat svarat, kanske en bagatell egentligen men jag stör mig på sånt. särskilt när man det är skrivet ett långt inlägg så blir det två lika långa inlägg på varandra...

är jag för petig?
#18 - 29 december 2005 17:13
??
Det ska ju vara något på skärmen man klickar på
#19 - 29 december 2005 17:20
[QUOTE=smurfmats]det är bra att kunna citera, det jag däremot inte förstår är varför man citerar hela tiden. folk citerar det första inlägget när det inte är något annat svarat[/QUOTE]

Jag tycker det är bra att ta med citatet av det man vill svara på. Jag har varit med om att jag inte gjort det och då har någon/några svarat emellan så när mitt svar kommer upp så vet ingen vad det är jag kommenterar...:)
#20 - 29 december 2005 17:25
[QUOTE=smurfmats]det är bra att kunna citera, det jag däremot inte förstår är varför man citerar hela tiden. folk citerar det första inlägget när det inte är något annat svarat, kanske en bagatell egentligen men jag stör mig på sånt. särskilt när man det är skrivet ett långt inlägg så blir det två lika långa inlägg på varandra...

är jag för petig?[/QUOTE]

Jag blir irriterad när folk INTE citerar det dom svarar på.
Kjell Fohrman
Administrator
#21 - 29 december 2005 17:35
[QUOTE=greken]Var är "-tecknet? Hittar det inte[/QUOTE]
Förstår inte riktigt vad Torstensson menar med punkttangenten.

Som jag skrev ovan så finns det i menyn längst till höger i den nedre raden som man får upp när man klickar på svara. Närmast till vänster finns - php - ytterligare ett steg till vänster - <> - sedan - # - osv

det är bra att kunna citera, det jag däremot inte förstår är varför man citerar hela tiden. folk citerar det första inlägget

Håller med det andra skrivit - däremot tycker jag att det är ett otyg när folk klickar på "Svara med citat" när det bara är en liten del av ett föregående inlägg som man svarar på. Klipp då hellre ut den delen och citera.
#22 - 29 december 2005 17:50
Jag hittar det fortfarande inte, jag trycker på svara nere till vänster, är det rätt?

Någon kanske kan köra en skärmdump för mig och lägga in bilden, om nån orkar det
#23 - 29 december 2005 18:49
[QUOTE=Kjell Fohrman]
Håller med det andra skrivit - däremot tycker jag att det är ett otyg när folk klickar på "Svara med citat" när det bara är en liten del av ett föregående inlägg som man svarar på. Klipp då hellre ut den delen och citera.[/QUOTE]

Just därför jag startade tråden. JAg ville klippa ut just det jag ville citera.
Precis som jag gör nu :D
#24 - 29 december 2005 19:01
Jag hittar det fortfarande inte, jag trycker på svara nere till vänster, är det rätt?
Hur har du ställt in ditt redigeringsgränsnitt i kontrollpanelen? Standardinställningen har inte dessa finesser.
Välj "Standardredigerare - Extra redigeringsalternativ" i Redigera alternativ.
#25 - 29 december 2005 19:26
Se där ja, så ska de va
#26 - 29 december 2005 19:38
Förstår inte riktigt vad Torstensson menar med punkttangenten.

Som jag skrev ovan så finns det i menyn längst till höger i den nedre raden som man får upp när man klickar på svara. Närmast till vänster finns - php - ytterligare ett steg till vänster - <> - sedan - # - osv
Jag tror det ser lite olika ut beroende på inställningar och kanske användarkategori (Behörighet?). Så här ser mitt fönster ut (dump):
http://www.bluesboy.se/viewimage.php?id=458
#27 - 29 december 2005 20:36
Så ser "mellanvariaten" ut, standardredigerare. Finns avancerad också
#28 - 29 december 2005 22:57
[QUOTE=Bucket]Jag blir irriterad när folk INTE citerar det dom svarar på.[/QUOTE]

det blir jag med, men jag stör mig på att man citerar det första inlägget när man är den förste som svarar i tråden...
#29 - 29 december 2005 23:04
[QUOTE=smurfmats][QUOTE=Bucket]Jag blir irriterad när folk INTE citerar det dom svarar på.[/QUOTE]

det blir jag med, men jag stör mig på att man citerar det första inlägget när man är den förste som svarar i tråden...[/QUOTE]

Man kan ju inte vara säker på att man verkligen är den första som svarar!!! Flera kan ha hunnit före medan man skriver inlägget. Har hänt mig!
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 30 december 2005 08:42
Om jag svarar på ett inlägg som skrivits direkt innan mig använder jag i regel inte citatfunktion (om det inte rör sig om ett kortare citat). Visst det du skriver har hänt mig rätt många gånger också, men de gånger det hänt så klickar jag på "Ändra" och lägger sedan in citatet i efterhand.
#31 - 30 december 2005 09:28
[QUOTE=Birgitta W][QUOTE=smurfmats][QUOTE=Bucket]Jag blir irriterad när folk INTE citerar det dom svarar på.[/QUOTE]

det blir jag med, men jag stör mig på att man citerar det första inlägget när man är den förste som svarar i tråden...[/QUOTE]

Man kan ju inte vara säker på att man verkligen är den första som svarar!!! Flera kan ha hunnit före medan man skriver inlägget. Har hänt mig![/QUOTE]

Mig med :) vi e tydligen lika slöa att skriva du och jag ;)
#32 - 15 maj 2006 09:43
[quote=Bucket]Mig med :) vi e tydligen lika slöa att skriva du och jag ;)[/quote]

:) hejd
#33 - 15 maj 2006 09:44
[quote=Bosse.J]Hur bär man sig åt när man vill klippa ur bara en liten del av en text? Jag ser att dom allra flesta behärskar tekniken, och nu vill jag oxå lära mej den[/quote]

Nu kan jag också :)

Annons