Jo, så vill jag också ha det, ett stort, öppet akvarium, med växter som växer upp ur det. Men det avdunstar så mycket då, och klumpfotade katter riskerar att få sig ett bad. Köpte ett begagnat 220-litersakvarium för länge se´n, och han hade ett akvarium på ca 400-500 liter, som var öppet, med lampor som hängde över. Har för mig att han sa att hans katt hade råkat hoppa i nå´n gång.
"månljuset" är inte så avancerat, bara ett lysrör, ett så´nt där som brukar användas till korallrevsakvarier.
Blocket är jag sällan på, i så fall för att kolla djurannonser.
Nää.. samma här men karln sitter på Blocket jämt och kollar på bilar... nästan vilken bil som helst kan han säga vad de ligger på i pris.. Vilken attans tråkig hobby.. men då ska han inte hoppa på mig om mina kar.. :D :D
Jo, men jag måste engagera karln om jag ska få ström till det eftersom ljusrampen bara har en lysknapp..
Alternativet vore att dra en vattentät ljusslinga som ger ett blått sken... de ska ju inte bara lysa blått utan ge ett blått sken också.. jag ska promt ha blått månsken nämligen... :D
Det gör inte mig något om det dunstar... det är så lätt att fylla på lite vatten och jag har inga katter...;)
Nu är vi lite trångbodda så databordet står i hörnet i vardagsrummet, bredvid stora karet.. drömmen vore ju att göra en fin relaxhörna här med kar, blommor och "solljuslampor".. framtidsprojekt... :D :D