Hej i mitt 400 l kar simmar en tuggande golden,hon har tuggat i över 3 veckor och har blivit så liten och smal, hon verkar inte heller ha en egen plats i karet utan blir iväg jagad när hon försöker gömma sej. Vad ska man göra? Att fåtag i henne blir inte lätt, men kan hon dö av svält så måste jag göra något.Någon som vet om dom klarar detta själva eller kan dom dö av för lite mat på så många veckor? Karet är inte över befolkat så jag förstår inte varför dom jagar henne hela tiden. Ps jag har testat pet flaske fällor men den verkar locka till sej alla utom just henne!
Jag hjälpte min genom att massera försiktigt på hakan. Ut spottade hon 21st jättelivliga yngel som verkade mer än glada över att få komma ut.
Hon var precis som du beskriver din jättemager å hon slutade simma. Kändes som hon var inne på sista refrängen. Hon hade också gått i ngr veckor.
Jag hade inte gjort det om hon inte om hon verkat så dålig, kändes lite som hjärt och lungräddning he he....
Men kan du inte sätta över henne ngn balja eller ngt om du inte har ngt annat (phu ..blev mkt ngt där:p)
Hon spottar nog om hon får lungn och ro..