Svälter han ihjäl?

#1 - 3 september 2003 08:50
Hej
Har en Clown Peckoltia som bara sitter bakom pumpen har inte sett den sen jag köpte den för 1,5 mån sen.Hur vet jag att den får tillräcligt med mat när den aldrig är framme.Matar på kvällen när det är släckt men dom andra roffar ju åt sig allt verkar det som. Vad göra?
#2 - 5 september 2003 11:41
Vad har du för andra fiskar ?

Testa att mata med något stort som de andra fiskarna inte kan ta så lätt, brysselkol, gurka, potatis ?
#3 - 5 september 2003 13:36
Är du knäpp.... mata den med potatis och gurka... dom äter inte det´!
#4 - 5 september 2003 13:40
potatis håller jag med om att det lät lite kul (kanske dock fungerar jag har ingen aning) Men visst äter dom gurka, brysselkål, ärtor grönsallad etc. Så att kalla någon knäpp på grund av det känns riktigt förhastat.
#5 - 5 september 2003 13:42
Nu tycker jag att du skall skärpa dig lite Jet Li!
Vi är MÅNGA som matar våra algätande malar med gurka, squash och ärtor, potatis hade jag iofs inte hört innan, men det går säkert bra det med.
#6 - 11 september 2003 12:18
Mina malar ÄLSKAR gurka, så jag tycker du ska prova med det.
#7 - 11 september 2003 13:22
Jodå, kokt potatis ska det vara. Men inte alla firrar som gillar det. Prova får du se! Vissa gillar kokta morotsskivor också...
#8 - 11 september 2003 17:05
Ancistrusar knaprar gärna i sig en skiva rå potatis också, men det skitar ner vattnet rätt bra... Clownerna däremot kan vara lite kinkigare med grönsaker, men jag tror nog att den äter när den blir hungrig, annars är den nog sjuk, tror inte den svälter sig till döds...

Annons