Sutar mete!!

#1 - 12 april 2008 13:29
Varmare tider väntar, vad är då bättre än lite hederligt sutarmete!?
Här är några bilder tagna i Maj-07.

[ATTACH]11351[/ATTACH]

[ATTACH]11352[/ATTACH]

[ATTACH]11353[/ATTACH]

[ATTACH]11354[/ATTACH]

[ATTACH]11355[/ATTACH]
#2 - 12 april 2008 20:39
när jag ser dom bilderna vill jag bara ut till vassviken och fiska.
Inte mkt slår sutar mete när man väll får en vet man att den är där så jävla kul.
vill att det ska bli varmt nu!!!!
#3 - 12 april 2008 20:44
Kan inte annat än instämma, och snart är det dags!!!
#4 - 13 april 2008 02:29
Sesången har ju börjat för länge sedan. Då metar inte jag i och för sig. Tog 9 gäddor idag varav den största på 8kg. Finns ju inget bättre än att ta båten ut och kasta några jerkar. Snart är det ju dags för stor abborre också. Bara vänta på att dom ska leka klart.

Skitfiske
#5 - 13 april 2008 08:27
Grattis till fångsten!
Ja, gäddorna har väl varit igång sen i Januari, men jag tycker det är behagligare
att meta i solen.
Flugfisket har ju också varit igång ett tag, har dock inte hunnit vara ute än..

Skitfiske back at ya! ;)
#6 - 13 april 2008 15:28
Jag var o metfiskade med en nära vän idag :D vi hade jättekul, såg regnbågar simma förbi också :D:D !!

Men vet någon här säsongen när mörtar börjar bli aktiva? Vilken månad dvs ?
#7 - 13 april 2008 18:00
Schysst att meta regnbåge!
Brukade ofta åka upp till Harasjömåla utanför Olofström när jag var yngre, de har en grymt fin konstgjord, (tyvärr) flugström som är 1,2 km om jag inte minns fel.. :)
Samt en hel drös små sjöar med regnbåge, bara att hyra båt och meta, spinna, fluga. HELSKÖNT!!!
Angående mörtarna skulle jag säga; så fort det blir varmare i vattnet, en månad kanske. När jag metar på somrarna är mörtarna ALLTID på hugget, slår aldrig fel.
Däremot tidigt på våren så är det inte så mkt aktivitet från dom.
Varför vill du ha mört?
Att agna med eller ska du kanske fylla ett akvarie..? :)
#8 - 13 april 2008 18:40
Sutare är bara så vackra
#9 - 13 april 2008 19:59
NIC skrev:
Schysst att meta regnbåge!

Brukade ofta åka upp till Harasjömåla utanför Olofström när jag var yngre, de har en grymt fin konstgjord, (tyvärr) flugström som är 1,2 km om jag inte minns fel.. :)

Samt en hel drös små sjöar med regnbåge, bara att hyra båt och meta, spinna, fluga. HELSKÖNT!!!

Angående mörtarna skulle jag säga; så fort det blir varmare i vattnet, en månad kanske. När jag metar på somrarna är mörtarna ALLTID på hugget, slår aldrig fel.

Däremot tidigt på våren så är det inte så mkt aktivitet från dom.

Varför vill du ha mört?

Att agna med eller ska du kanske fylla ett akvarie..? :)

Tack för hjälpen :) Låter nice det! Själv så fiskar jag runt här i Stockholms trakten hehe ^^

Vill ha mört för att fylla ett kar ja, sedan så ska rovfirrarna få äta upp dom lite senare när de blivigt större så de kan få i sig lite god mat ^^ Kul o ha mört medans också ;) !
#10 - 13 april 2008 20:00
Vad brukar sutare nappa på annars då ;) ?
#11 - 13 april 2008 20:13
Jag brukar använda räkor eller majs när jag metar sutare men det ska funka med mask också har dock aldrig testat det.

NIC vad brukar du ha i mäsken när du metar sutare? jag brukar köra ströbröd, majs, honung och kanske lite räkspad. min morbror brukar ha i blodmjöl också. kul att veta andra fiskares hemligheter...
#12 - 13 april 2008 21:38
Brukar faktiskt inte mäska alls!
Bara majs på kroken, och några nävar majs i sjön.

Men om jag skulle mäska så hade jag kört; ströbröd, majs, majsspad och blodpulver.
Fanns en mäsktillsats som hette copra melass, (stavning...) när jag brukade köra med mäsk, brukade tillsätta blodpulver och majs bara.
#13 - 13 april 2008 21:41
För övrigt måste jag tillägga att inga sutare skadas vid några fisketillfällen,
(mer än att de får den hullingslösa kroken i läppen..)
Rör inte ens fisken för att inte skada deras fjäll, låter den ligga som på bilderna och tar sedan med peang ut kroken innan den simmar tillbaks ner i djupet.
#14 - 13 april 2008 21:51
*dräggel* LÄÄÄÄÄÄÄNGTAR, ska fiska som sjutton i Maj :D!!!
#15 - 13 april 2008 21:56
Hell yeah!
#16 - 13 april 2008 22:07
NIC! :D

Kan inte sluta kolla på dina underbara bilder du postat XD *Sommarkännsla in teh bodyfan* :D
#17 - 14 april 2008 18:34
Ja, jag håller med dig!!
Håll ut kompis!!
Har för mig att dessa bilderna är tagna mellan 10:e och 15:e Maj, så det är snart dags!! :):)
Känner hur det flåsar i nacken så nära det är.. :):)
#18 - 14 april 2008 21:24
Så det är Heineken som gäller för att få dom att nappa
#19 - 14 april 2008 21:27
Yeah Nic!! :D

Dom i klassen ska på klassresa mellan den 14 MAj - 16 Maj, bara jag o en polare i klassen som inte ska gå ^^ han e också fisknörd..Då ska vi dra till någon sjö och ta det lugnt o fiska ;D så vi får ta det ledigt då o ha kul muhahaha! ;) Läääääängtar!!!

Så vart borde jag sitta för o meta sutare o mört då ? Håller de till vid vassarna eller ?
#20 - 15 april 2008 07:17
(eriahl)
Det kan var det... hehe! ;):)
#21 - 15 april 2008 07:20
Låter nice ju!
Jag brukar sitta i en vassvik, och fiska ganska djupt, (1m elr så) nära näckrosorna.
Mörtarna är i stort sett överallt, men vid näckrosor är nog att föredra.
#22 - 21 april 2008 17:28
Närmar sig Maj...!!! :):):)
#23 - 22 april 2008 00:04
NIC skrev:
Närmar sig Maj...!!! :):):)

aaa sommarn är slut :(
#24 - 22 april 2008 06:11
I helgen var jag till ett ställe som heter Villingsberg/Kilsbergen (ligger mellan Örebro och Karlskoga) där det går MYCKET och STORA regnbågar (har fått en på 7,2kg), öring och röding. Om ni är intresserade finns det fina bilder och mer information på följande sida http://www.kedjeasensfisk.se/Sidor/Kilsbergen.html
Jag kan verkligen rekommendera ett besök här i sommar då området bjuder på mycket bra fiske :D
#25 - 23 april 2008 21:24
- Påminner mig om när jag smög ner tidigt på morgonen och metade efter Färna och Id i svartån! Krok agnad med "innankromet" från nybakad småfranska. Antingen körde man med bottenmete, eller, agnade man på med en "torr" brödbit som fick flyta med strömmen. Spännande. Tyvärr blev man ofta störd i fisket av änder som ville sno den flytande brödbiten! Men kul var det.

Här hemma är det snart dax att börja jiggfisket efter gös i ån! Det är alltid lika roligt.
#26 - 24 april 2008 16:30
(Morgan71)
Kilsbergen verkar sjysst!
#27 - 25 april 2008 08:51
Jadu NIC, de där bilderna får mig att ännu mer sakna mitt eget gamla sutare, id och braxenmete. En saknad som redan hade infunnit sig eftersom att jag håller på att byta källarförråd. Ja, alltså detta att flytta den dammiga meteutrusningen, matchspön, take-apart spö (11 m kolfiber), rullar, sittboxen, lådor med flöten, etc. Satt nog i 5 minuter och bara beundrade alla droppformade sänken..

Väl medveten om att det kommer att ta dagar att få ordning på allt igen, nya linor, göra nya tackel, osv. gör att allt bara blir stående. Det är mycket enklare att vårutrusta flugfiskeutrustningen.. Kilsbergen verkar intressant!

I mina fotoalbum finns bilder nästan identiska med dina och saknaden finns. Kanske får jag tid med meteutrustningen i sommar?
#28 - 25 april 2008 14:42
Känner igen det där... jag kör riktigt lowtech nuförtiden, 6 m metspö, en tackel box med flöten och färdiga tackel samt annat smått och gott och en spöhållare.
Det är allt jag kör med nu, pallar inte släpa med kont och allt annat skit då jag går de 3-4 kilometrarna från mina föräldrars hus ut till sjön. Klarar mig utmärkt på den utrustningen! Ang. flugfisket så har jag genom åren bundit en hel del flugor som fortfarande går att använda, kör väldigt lowtech där med, det som inte får plats i västen stannar hemma!
Skitfiske!
#29 - 30 april 2008 13:46
Fan att det ska blåsa så mkt på annars fina dagar med 20 grader och sol...
Skåne...
#30 - 30 april 2008 13:59
Tjena grabbar ^^ ! Var o fiskade / Metade igår, fick en mört som släppte haha :P den tog majset ^^ o hade sönder mitt flöte ^^ hehe
#31 - 30 april 2008 16:21
Rackarns till mört som både släpper och sabbar flötet...
#32 - 30 april 2008 21:55
oja, busiga små jevlar ;D ! hehe
#33 - 30 april 2008 21:56
Fiskedags snart igen får seeeee hur det går då ;D ! Hoppas på att det blir någe tufft då ^^ !
#34 - 1 maj 2008 20:44
Såhär såg "min" sjö ut idag. (1/5)
Helt spegelblank, blev inte liiite sugen.......

Inte så mkt näckrosor än och ganska högt vatten, men jag ska testa snart ändå..
#35 - 2 maj 2008 10:28
Niiice :) !!
#36 - 2 maj 2008 10:48
Låt fisken vara i våra sjöar! Tänk om en jätte hade suttit och fiskat upp er?
#37 - 2 maj 2008 11:34
Tämligen oppassande inlägg tycker jag...
Läs tidigare i tråden om behandling av fisken osv..
#38 - 2 maj 2008 11:49
Opassande? Nej tycker det är synd att ni ska döda oskyldiga varelser bara för att det är kul och mysigt.
#39 - 2 maj 2008 13:18
Jag fiskar iafl upp fisken och har den i ett kar.
#40 - 2 maj 2008 13:22
(xenon)... igen..
LÄS längre upp i tråden ang. behandling av fisken istället för att komma med idiotiska inlägg... tack!
#41 - 2 maj 2008 13:28
Tycker du inte ska brusa upp så väldigt mycket. Ser att du och en annan inte dödar dem utan bara fångar upp dem och släpper ner dem igen. men det är väl långt ifrån hela sanningen? De andra här verkar fånga den och döda den för skojs skull. Man har rätt till att skriva kritik om hur man känner. inläggets rubrik står det enbart Sutarfiske!!! Inte att alla ska tycka om sutarfiske ;)
#42 - 2 maj 2008 13:42
Vem dödar en sutare!???
Har jag aldrig hört talas om!!!
Framgår inte i denna tråden i alla fall...
#43 - 2 maj 2008 13:44
Okej... så man fångar en fisk för att stressa upp den sedan släpper man ner den igen? Normalt? Nja, kan diskuteras...
#44 - 2 maj 2008 15:38
Då tycker jag du kan starta en tråd huruvida det är normalt elr inte.
Stressar du inte akvariefiskar när du transporterar hem de från zooaffären...?
Hur normalt är det?
Och sen dessutom hålla de i fångenskap...

No hard feelings men jag hoppas detta samtalet slutar här, starta en annan tråd om du vill fortsätta, så vi som gillar mete slipper för oss onödiga instick. ;)
#45 - 2 maj 2008 16:00
Ber om om uräkt för mitt beteende NIC...vet att du stöttat mig i andra inlägg. Sorry guys :(
#46 - 2 maj 2008 16:57
Det e lugnt, och glömt!
Ingen fara!! :)
#47 - 2 maj 2008 17:45
Skönt :D
#48 - 4 maj 2008 17:41
XenOn skrev:
Ber om om uräkt för mitt beteende NIC...vet att du stöttat mig i andra inlägg. Sorry guys :(

Jag är sportfiskare, en som sätter tillbaka all fisk som jag inte tänkt att äta upp. Men jag tycker att du har helt rätt, att fiska för sitt höga nöjes skull är inte etiskt! [B)] Men det är heller inte etiskt att ha djur i bur (eller akvarium) för sitt höga nöjes skull. Det mesta vi gör är ganska oetiskt när jag tänker närmare på saken :(. Man kan inte ens få dö i frid utan att ha dåligt samvete för det koldioxidutsläpp det kommer att innebära, ovsett begravningsform och dessutom är truten full med kvicksilver. :D
#49 - 4 maj 2008 17:48
Köpte mig ett nytt spö för några dagar sedan =) Var i en sjö och paddlade kanot och drog upp lite fisk =) Fick en abborre på 6hg =) Riktigt fin! Sen drog jag upp 2 gäddor också. En av dessa fiskar blev till mat. Man ska aldrig ha döda fisk som man inte tänker äta.
#50 - 4 maj 2008 21:33
Precis
#51 - 6 maj 2008 16:43
Såg några stora Sutare i Kåsjön här i Partille i söndags ,kanske skulle man prova att fiska på dom:)
#52 - 6 maj 2008 17:28
wlappis skrev:
Såg några stora Sutare i Kåsjön här i Partille i söndags ,kanske skulle man prova att fiska på dom:)

Såg??
Såg du bubblorna eller?
Klart du ska ut med ett botten mete där! :)
#53 - 7 maj 2008 16:49
NIC skrev:
Såg??

Såg du bubblorna eller?

Klart du ska ut med ett botten mete där! :)

Nja jag var där för att fiska efter Mört och det kom in Sutare i viken
#54 - 7 maj 2008 18:45
Soft :D !

Vill ha en sutare till mitt akvarium :D ska se om jag kan fånga någon x) ! Dom nappar bra på majs va ;D ? Tyckte nemligen att jag såg NIC skriva det någonstans...
#55 - 7 maj 2008 19:26
Nu på Lördag morgon så ska jag ut och Meta Bäcköring det ska bli roligt då jag har bara tagit dem på Flugfiske innan,det är en kollega till mig som har en Damm på tomten med naturligt tillflöde igenom där ska gå gigantiska Bäcköringar i säger han,så det återstår och se.
#56 - 7 maj 2008 20:07
Aircut64 skrev:

Vill ha en sutare till mitt akvarium :D ska se om jag kan fånga någon x) ! Dom nappar bra på majs va ;D ? Tyckte nemligen att jag såg NIC skriva det någonstans...

Majs funkar utmärkt, "klä" kroken med 2-3 majskorn.
Däremot får du nog ha ganska stort akvarie om du ska hålla sutare.., de blir stooora!
#57 - 7 maj 2008 20:14
Nu på Lördag morgon så ska jag ut och Meta Bäcköring det ska bli roligt då jag har bara tagit dem på Flugfiske innan,det är en kollega till mig som har en Damm på tomten med naturligt tillflöde igenom där ska gå gigantiska Bäcköringar i säger han,så det återstår och se.

Mete efter ädelfisk är grymt roligt!
Metade öring i Härjedalen för en massa år sedan med 6 meters spö..
Har metat en del regnbåge och bäcköring också med blandade resultat..
Men som du säger; oftast på fluga :)
Kör du med matchspö eller något annat med kastmete eller?
Väntar själv på att det ska komma lite mer näckrosor och att vattennivån ska sjunka lite sen bär det iväg till Häckebergasjön!! :) :)
Skitfiske!
#58 - 7 maj 2008 23:21
NIC skrev:
Majs funkar utmärkt, "klä" kroken med 2-3 majskorn.

Däremot får du nog ha ganska stort akvarie om du ska hålla sutare.., de blir stooora!

Tack men 3000L ska vel räcka ;) ?
#59 - 8 maj 2008 07:14
Aircut64 skrev:
Tack men 3000L ska vel räcka ;) ?

Det borde det nog göra....:) Har du så stort...[B)] Det var rackarns...:p
#60 - 8 maj 2008 16:20
NIC skrev:
Mete efter ädelfisk är grymt roligt!

Metade öring i Härjedalen för en massa år sedan med 6 meters spö..

Har metat en del regnbåge och bäcköring också med blandade resultat..

Men som du säger; oftast på fluga :)

Kör du med matchspö eller något annat med kastmete eller?

Väntar själv på att det ska komma lite mer näckrosor och att vattennivån ska sjunka lite sen bär det iväg till Häckebergasjön!! :) :)

Skitfiske!
Det blir nog med Kastmete skulle jag tro om det är så stora Öringar som han säger;)
#61 - 8 maj 2008 18:35
Det blir nog med Kastmete skulle jag tro om det är så stora Öringar som han säger;)

Ja, armarna räcker väl inte ens till haha... ;)
#62 - 8 maj 2008 18:57
Aircut64 skrev:

Du ska definitivt inte fånga en vild fisk som är van vid ett 100 000 gånger stort område att simma på. Det är fel efterosm den inte är van.
#63 - 10 maj 2008 04:00
Då ska man bege sig nu för att Meta Bäcköring,som agn har jag Mask och räkor..Ska skriva sen och berätta hur det gick.
#64 - 10 maj 2008 09:18
Då ska man bege sig nu för att Meta Bäcköring,som agn har jag Mask och räkor..Ska skriva sen och berätta hur det gick.

Ni har valt en härlig dag att vara ute på. : )
Blir säkert ett härligt kvälls och morgonsfiske om inte annat!
Skitfiske!
#65 - 10 maj 2008 11:00
Jaha då var man hemma det blev en liten Bäcköring på 30 cm,den togs på Mask men det var flera som hoppade hela tiden.Men vilken dröm att ha en egen Fisk Damm på tomten i den storlek som den var.
#66 - 10 maj 2008 18:22
Idag så fångade jag en mört, men den överlevde inte tågresan som rä drygt 20minuter eftersom luften tog slut :( ...Har ni tips på hur man kan få en fisk o överleva och få tillräckligt med syre? Vore så snällt om någon kunnde förklara ett schysst knep :)
#67 - 10 maj 2008 22:14
Den ska klara 20min utan problem. Liten hink eller skadad mört kanske? Har flyttat mycket fisk utan problem även efter "omild" behandling
#68 - 11 maj 2008 10:24
Aircut64 skrev:
Idag så fångade jag en mört, men den överlevde inte tågresan som rä drygt 20minuter eftersom luften tog slut :( ...Har ni tips på hur man kan få en fisk o överleva och få tillräckligt med syre? Vore så snällt om någon kunnde förklara ett schysst knep :)

Borde klara sig i en vanlig halvfylld hink.
#69 - 27 maj 2008 21:17
Japp, nyss hemkommen från årets första sutarmete.
Knott och skit å mög... Glödande, rykande ihopvirat tidningspapper tog väl bort det allra värsta.. Inte ett napp de två första timmarna, sen fick jag en sarv..[:o]
Efter ca 10 minuter fick jag på nånting tyngre.., den här ville jag bara inte tappa. (inte innan jag visste vad det var i alla fall)
Olivgrön fisksida skvallrade om sutare, drillade den ett tag för att sedan landa den, men då simmar den in i vassen och sätter sig där... [:(!] kunde varken göra bu eller bä.., bara att vänta tills den samlar krafterna och simmar ut därifrån vilket den gjorde efter typ 2 minuter, den hann dock inte samla nog med krafter för någon seriös rusning innan den låg vid strandkanten, (och välte ut sista öppnade ölen[:(!][:(!][:(!])
Det visade sig vara en ganska hyfsad sutare som bonnade vågen som går till 1,5 kilo, (väger aldrig fisk men detta var ju enligt ögonen potentiellt personbästa) så sutaren vägde mer än 1,5 kilo, tror dock inte den vägde mer än 2 kilo men säkert 2.
Så, personbästa på första sutarmetet för året, hur ska detta sluta...? [:-15]
Fick en björkna efter detta men vem bryr sig...:p
#70 - 27 maj 2008 21:19
Lägger upp bilder imorgon när jag kommer hem!
#71 - 28 maj 2008 21:22
Här kommer lite bilder.
Den på sutaren blev inte så bra som jag trodde :(
#72 - 28 maj 2008 21:24
Underbart :) !
#73 - 28 maj 2008 21:26
Aircut64 skrev:
Underbart :) !

:p:D:p:D:p:D
Snart dags igen!!!
#74 - 9 juni 2008 20:14
Då har man varit ute igen.
28 grader hela dagen, stack ut vid 18 tiden och stack därifrån vid 23, fortfarande med bar överkropp. :)
Högerögat hade nästan svullnat igen när jag kom hem och skulle vidare på galej... J**la knott..........
Denna gången hade jag för en gångs skull sällskap med mig ut, fiskar alltid ensam annars.
Mkt skitsnack, mkt knott, men väldigt kul.
Min kompis fick ingenting alls, och vi satt en meter ifrån varandra och fiskade med majs från samma konservburk...
Blev en del brax och mört, dock bara en liten sutare denna gången, men väl en sutare!!
Låg på dryga kilot.
Lite bilder följer nedan.
#75 - 18 juni 2008 11:09
Är det ingen på hela zoopet som har varit ute på något fiske/mete!??
Bilder... ;)
#76 - 18 juni 2008 12:17
NIC skrev:
Är det ingen på hela zoopet som har varit ute på något fiske/mete!??

Bilder... ;)

Jo jag var för en vecka sedan uppe i vår sommarstuga som ligger i Höör. Känner du till Orups sjön?

Aja, ingen fisk blev det iaf men en hel del pyssel med linan :)
#77 - 18 juni 2008 12:19
XenOn skrev:
Jo jag var för en vecka sedan uppe i vår sommarstuga som ligger i Höör. Känner du till Orups sjön?

Aja, ingen fisk blev det iaf men en hel del pyssel med linan :)

Se där :)
Tänkte väl det.
Jodå, jag känner till den men har aldrig fiskat där..
#78 - 18 juni 2008 12:22
NIC skrev:
Se där :)

Tänkte väl det.

Jodå, jag känner till den men har aldrig fiskat där..

Då ska jag tipsa om att aldrig göra det heller. Iallafall inte förns de har rensat upp sjön på en massa rötter som sticker upp här och där och som gör så att linan eller draget fastnar :P. Var fiskar du? Du kanske rentav fiskar i de sjöar jag mestadels badar. Ringsjön, Vaxsjön, Dagstorpssjön kanske? :D
#79 - 18 juni 2008 12:40
XenOn skrev:
Då ska jag tipsa om att aldrig göra det heller. Iallafall inte förns de har rensat upp sjön på en massa rötter som sticker upp här och där och som gör så att linan eller draget fastnar :P. Var fiskar du? Du kanske rentav fiskar i de sjöar jag mestadels badar. Ringsjön, Vaxsjön, Dagstorpssjön kanske? :D

Häckebergasjön.
Guest
#80 - 18 juni 2008 12:45
NIC skrev:
Häckebergasjön.

Allvarligt NIC! Du kör alltså till Häckeberga (väldigt fin skog o fint strövområde när vi nu har det på tal) men har aldrig varit på Hornbach..Skärpning! ;):D:)
(Ja jag vet att du inte kan meta på Hornbach, kass koppling, men jag kom inte på nåt bättre! [B)])
#81 - 18 juni 2008 12:52
Anettejt skrev:
Allvarligt NIC! Du kör alltså till Häckeberga (väldigt fin skog o fint strövområde när vi nu har det på tal) men har aldrig varit på Hornbach..Skärpning! ;):D:)

(Ja jag vet att du inte kan meta på Hornbach, kass koppling, men jag kom inte på nåt bättre! [B)])

Hahaha!!! :D[:o]
Är uppväxt där ute, kanske lite folkskygg för att ta mig till Malmö... Hahaha!!:D
#82 - 18 juni 2008 13:50
NIC skrev:
Hahaha!!! :D[:o]

Är uppväxt där ute, kanske lite folkskygg för att ta mig till Malmö... Hahaha!!:D

Du kan ju alltid fiska i den delan av Malmö jag bor :) Limhamn! ;) Vi har en liten fontän på torget :)
#83 - 18 juni 2008 14:04
XenOn skrev:
Du kan ju alltid fiska i den delan av Malmö jag bor :) Limhamn! ;) Vi har en liten fontän på torget :)

Där får man väl bara guppy som du slängt i... hahaha:D:D;)
#84 - 18 juni 2008 14:51
NIC skrev:
Där får man väl bara guppy som du slängt i... hahaha:D:D;)

HAHAHA ja om du har tur så :) Vatten till fontänen tillkommer tyvärr inte. Du får först gå till Lidl 400 meter därifrån och köpa ett bigpack vatten. :D
#85 - 14 juli 2008 22:23
Då har man varit på ännu ett mete, inte så många sutare denna gången, mest brax och mört, kan ha med det ostadiga vädret att göra.
#86 - 6 juli 2009 14:22
Då har man äntligen varit ute på mete igen!

Sutare 1,5 kilo.
#87 - 6 juli 2009 14:34
Några på stället.
#88 - 8 juli 2009 07:49
fan vad soft.
Jag och en polare pratade igår om att de ska bli sutar mete framöver längtar fasen!
#89 - 12 juli 2009 08:07
Nästa gång hänger jag på så kan vi ha dem i min damm dem vi får upp,det borde funka skulle jag tro så metar vi där istället..:-)Bara Älskar din tröja Ha Ha....
#90 - 10 augusti 2009 18:32
Då har man varit ute på ytterligare ett sutarpass.
Denna gången drogs det upp fisk ca. en gång i minuten, fick för fasiken nästan kramp i armen.. Massa Sarv, Mört, Brax, 2 Abborrar och Sutare.
Sensas supermäsk...
#91 - 10 augusti 2009 18:36
NIC skrev:
Då har man varit ute på ytterligare ett sutarpass.

Denna gången drogs det upp fisk ca. en gång i minuten, fick för fasiken nästan kramp i armen.. Massa Sarv, Mört, Brax, 2 Abborrar och Sutare.

Sensas supermäsk...
Du kan ju alltid Röka dem;):p:dannars riktigt snygga fiskar:)
#92 - 13 augusti 2009 11:02
Röka?
Sushi föfan! ;):)
#93 - 13 augusti 2009 15:15
härligt med rediga dassalock :)
när jag jobba på ringsjöfisk fick man se lite monster hehe

Annons