Varmare tider väntar, vad är då bättre än lite hederligt sutarmete!?
Här är några bilder tagna i Maj-07.
[ATTACH]11351[/ATTACH]
[ATTACH]11352[/ATTACH]
[ATTACH]11353[/ATTACH]
[ATTACH]11354[/ATTACH]
[ATTACH]11355[/ATTACH]
NIC skrev:Schysst att meta regnbåge!
Brukade ofta åka upp till Harasjömåla utanför Olofström när jag var yngre, de har en grymt fin konstgjord, (tyvärr) flugström som är 1,2 km om jag inte minns fel.. :)
Samt en hel drös små sjöar med regnbåge, bara att hyra båt och meta, spinna, fluga. HELSKÖNT!!!
Angående mörtarna skulle jag säga; så fort det blir varmare i vattnet, en månad kanske. När jag metar på somrarna är mörtarna ALLTID på hugget, slår aldrig fel.
Däremot tidigt på våren så är det inte så mkt aktivitet från dom.
Varför vill du ha mört?
Att agna med eller ska du kanske fylla ett akvarie..? :)
XenOn skrev:Ber om om uräkt för mitt beteende NIC...vet att du stöttat mig i andra inlägg. Sorry guys :(
Aircut64 skrev:Soft :D !
Vill ha en sutare till mitt akvarium :D ska se om jag kan fånga någon x) ! Dom nappar bra på majs va ;D ? Tyckte nemligen att jag såg NIC skriva det någonstans...
Patrik Steen skrev:Nu på Lördag morgon så ska jag ut och Meta Bäcköring det ska bli roligt då jag har bara tagit dem på Flugfiske innan,det är en kollega till mig som har en Damm på tomten med naturligt tillflöde igenom där ska gå gigantiska Bäcköringar i säger han,så det återstår och se.
Det blir nog med Kastmete skulle jag tro om det är så stora Öringar som han säger;)NIC skrev:Mete efter ädelfisk är grymt roligt!
Metade öring i Härjedalen för en massa år sedan med 6 meters spö..
Har metat en del regnbåge och bäcköring också med blandade resultat..
Men som du säger; oftast på fluga :)
Kör du med matchspö eller något annat med kastmete eller?
Väntar själv på att det ska komma lite mer näckrosor och att vattennivån ska sjunka lite sen bär det iväg till Häckebergasjön!! :) :)
Skitfiske!
Patrik Steen skrev:Det blir nog med Kastmete skulle jag tro om det är så stora Öringar som han säger;)
Aircut64 skrev:Soft :D !
Vill ha en sutare till mitt akvarium :D ska se om jag kan fånga någon x) ! Dom nappar bra på majs va ;D ? Tyckte nemligen att jag såg NIC skriva det någonstans...
Patrik Steen skrev:Då ska man bege sig nu för att Meta Bäcköring,som agn har jag Mask och räkor..Ska skriva sen och berätta hur det gick.
Aircut64 skrev:Idag så fångade jag en mört, men den överlevde inte tågresan som rä drygt 20minuter eftersom luften tog slut :( ...Har ni tips på hur man kan få en fisk o överleva och få tillräckligt med syre? Vore så snällt om någon kunnde förklara ett schysst knep :)
NIC skrev:Se där :)
Tänkte väl det.
Jodå, jag känner till den men har aldrig fiskat där..
XenOn skrev:Då ska jag tipsa om att aldrig göra det heller. Iallafall inte förns de har rensat upp sjön på en massa rötter som sticker upp här och där och som gör så att linan eller draget fastnar :P. Var fiskar du? Du kanske rentav fiskar i de sjöar jag mestadels badar. Ringsjön, Vaxsjön, Dagstorpssjön kanske? :D
NIC skrev:Häckebergasjön.
Anettejt skrev:Allvarligt NIC! Du kör alltså till Häckeberga (väldigt fin skog o fint strövområde när vi nu har det på tal) men har aldrig varit på Hornbach..Skärpning! ;):D:)
(Ja jag vet att du inte kan meta på Hornbach, kass koppling, men jag kom inte på nåt bättre! [B)])
Du kan ju alltid Röka dem;):p:dannars riktigt snygga fiskar:)NIC skrev:Då har man varit ute på ytterligare ett sutarpass.
Denna gången drogs det upp fisk ca. en gång i minuten, fick för fasiken nästan kramp i armen.. Massa Sarv, Mört, Brax, 2 Abborrar och Sutare.
Sensas supermäsk...