Surrande innerfilter

#1 - 25 augusti 2014 09:02
Hej

Har precis startat upp akvarium igen efter några års paus. Har ett 54 liters i sovrummet men bekymret är att det surrar från innerfiltret, Fluval 2+, på ett sätt som det inte gjort tidigare.

Någon som sitter på något grymt knep kring vad man ska hitta på för att få det tyst igen eller är det bara att investera i ett nytt? Är det eheim som är det tystaste/vassaste alternativet i så fall? Funkar 2008 lika bra som powerball eller ska man lägga det dubbla priset som powerballen har?

Tack!
#2 - 25 augusti 2014 09:10
Testa och håll i den så den inte rör rutan om den blir ryst då så vibrerar den nog mot glaset eller att sladden ligger mot något.
Christer5
#3 - 25 augusti 2014 11:54
Jag kör med Eheim Aquaball 180 i mitt 120 liters kar,i ditt tycker jag att Eheim Aquaball 120 skulle passa. Dessa filter är vädligt tysta kan inte höra mitt alls.

Som sagt Aquaball är tysta och filtrera vädligt bra.
#4 - 25 augusti 2014 15:41
vance skrev:
Hej

Har precis startat upp akvarium igen efter några års paus. Har ett 54 liters i sovrummet men bekymret är att det surrar från innerfiltret, Fluval 2+, på ett sätt som det inte gjort tidigare.

Någon som sitter på något grymt knep kring vad man ska hitta på för att få det tyst igen eller är det bara att investera i ett nytt? Är det eheim som är det tystaste/vassaste alternativet i så fall? Funkar 2008 lika bra som powerball eller ska man lägga det dubbla priset som powerballen har?

Tack!
Alla fluvalfilter brukar vara väldigt tysta och min 2+ kunde jag bara höra om jag la örat mot glaset. Prova att dra ur och sätt i sladden upprepade ggr så brukar man hitta "det där tysta läget"!

Annons