sunsun powerhead?

#1 - 2 mars 2009 13:19
Undrar över kvalitet, volym osv på Sunsun powerhead, 1200 liter/tim. Funderar på att införskaffa en sådan alternativt Aquael cirkulator 1100 som ju ligger i samma prisklass (har redan en 650 och gillar den).
#2 - 2 mars 2009 13:29
Jag har haft en SunSun, och visst pumpar den bra. Den låter dock som ett flygplan från andra världskriget.
Inget att ha i sovrummet, alltså. :)
#3 - 2 mars 2009 13:42
Jens A. skrev:
Jag har haft en SunSun, och visst pumpar den bra. Den låter dock som ett flygplan från andra världskriget.

Inget att ha i sovrummet, alltså. :)

Knappast i vardagsrummet heller... får väl bli en Aquael, då!
#4 - 3 mars 2009 02:47
har själv en 4 veckor gammal sunsun på 1600l/h .. och jag har den i sovrummet haha... som sagt ovan har sagt är det inte att föredra i sovrummet, men jag har inget val nu när jag har köpt den så jag har vant mig och om det stör mig extra mycket en kväll har jag inte problem med att sova med öronproppar :P
#5 - 3 mars 2009 16:48
Sunsun låter en del.
Om det är vibrationer från infästningen eller om det är rotorn får vara osagt.
Båda går tror jag att åtgärda.
#6 - 3 mars 2009 22:32
berätta gärna hur skulle minst sagt uppskattas :P
#7 - 3 mars 2009 22:50
SunSun och Resun pumpar(powerheads) låter som trasiga traktorer,har nog provat med det mesta för att få min sons pump att bli tystare.
Men jag kan bara konstatera att det är skitpumpar...
#8 - 3 mars 2009 23:05
jag har en sunsun vanligt innefilter. Pumpar på riktigt bra o låter inget nämnvärt mycket. Vet dock inte hur powerheads är med det låter på dom andra talarna här ovan att det inte skall vara nått att satsa på

Annons