Dom borde inte vara så svåra att få tag på eftersom de säljs av grossister i Sverige. Jag har 3 olika färgvarianter och de kommer från grossisten Imazo
Johnny/Paatsu hittade sådana i Bromma för något år sedan, inte Akvarielagret utan någon av de andra stora butikerna. Men jag kommer inte ihåg precis vilken butik. Då hade dom 5-6 olika sorter inne.
[quote=Sonja;1254854]Johnny/Paatsu hittade sådana i Bromma för något år sedan, inte Akvarielagret utan någon av de andra stora butikerna. Men jag kommer inte ihåg precis vilken butik. Då hade dom 5-6 olika sorter inne.[/quote]
De säljs fortfarande. De hade minst 5-6 sorter när jag köpte mina gula under förra hösten.
jag har en sort, med gulspräcklig kropp och brunt skal, förökar sig gör de iaf... små trubbiga snäckor... de växer inte jättefort, men matar jag på lite mer så kommer de nog göra det...
Jasså är det samma art?! Jag trodde att dessa var en egen sort... de ska ju ha ett långt snabelliknande ansikte (iofs har jag inte tittat dem i ansiktet, de jag fick av dig ;) ) Jo de lever och har hälsan och har växt jättemycket - och alla andra "skräpsnäckor" lyser med sin frånvaro... för visst var det snigelätande snäckor jag fick av dig?
[QUOTE=Azur;1254229]Jaså de brunspräckliga Tylomelania du fick av mig dög inte? [:(!]
Just kidding. Överlevde de inte eller är du ute efter mer färgvariation?[/QUOTE]
[quote=Mamma Mia;1254131]Finns här men de skickar inte förrän det blir varmare... och dyra var de - eller hur? http://www.snailshop.co.uk/p/813090/sulawesi-elephant-snail-new.html[/quote]
Undra om det är samma snailshop jag handlade snäckor av förra året, kanske har ändrat uteende..
Iaf , köpte snäckor för 250kr - fick aldrig några, tjejen hörde inte av sig heller trots mängder av mail från mig [:(!]