Ja det är bara Zoopet som blir suddigt och bara på min dator med W8, inställningar?
Det är mest rubriker det syns på, inlägg tex är ok.
[ATTACH=CONFIG]66752[/ATTACH]
Har nu provat Windows 7 med IE 11 och det ser helt okey ut. Får köpa en Windows 8 och se om det skiljer sig. Kommer ta en liten stund innan jag återkommer.
[QUOTE=admin;1682349]Har nu provat Windows 7 med IE 11 och det ser helt okey ut. Får köpa en Windows 8 och se om det skiljer sig. Kommer ta en liten stund innan jag återkommer.[/QUOTE]
Ta nu inte mig som en ursäkt att fixa W8 ;) jag klarar mig fint ändå :D
Har du inte kört W8 innan så kan jag nämna att det tar på sinnesron....
[QUOTE=flygrc;1682352]Ta nu inte mig som en ursäkt att fixa W8 ;) jag klarar mig fint ändå :D
Har du inte kört W8 innan så kan jag nämna att det tar på sinnesron....[/QUOTE]
Värt varenda öre. Imo är skiten oanvändbart utan det programmet. Det tar bort det nya konstiga metro-UIt.[/QUOTE]
Yes Yes Yes, äntligen en lösning :D :D :D Tackar stort, jag har googlat det ett antal gånger utan att hitta en lösning. (ja ja jag är väl kass på att googla ;) )
Ja bara man fått bort det konstiga gränssnittet så är windows 8 jättebra. :D Man får även ändra så att alla filer (bilder tex) och sånt öppnas med desktop-varianten av programmet och inte app-varianten annars kan man råka hamna där ibland igen om man har otur, men då är det bara gå ur det igen och ta högerklicka på filen och "öppna med" så kan man trycka välj standardprogram. Välja desktopprogrammet och klicka i att dne alltid ska använda det.
Då var en uppgradering till Windows 8 köpt till min virtuella Windows 7 dator. När man kör Mac kostar OS X ingenting så det är ovant att betala... och ganska mycket. Blir spännande att se hur prismodellerna är i framtiden.
Det var väldigt vad det ska uppgraderas. IE11 följde inte med de uppgraderingarna. Det stod att man behövde Windows 8.1 så nu uppgraderar den till den. Får vänta några gb till.
[QUOTE=admin;1682583]Det var väldigt vad det ska uppgraderas. IE11 följde inte med de uppgraderingarna. Det stod att man behövde Windows 8.1 så nu uppgraderar den till den. Får vänta några gb till.[/QUOTE]
Segband?
Så mycket jobb du lägger på det, kanske är Chromen helt?
Det syns mest på ämnesfliks texten på blå botten. Men även tex svarsknappar.
Det står på forum att Microsoft gjort om inställningen för hur fonter renderas (visas) på dator. Ska leta mer på det, jag kanske måste lägga in någon kod så att det körs annorlunda ut om det är en IE11
Nu är min dator helt klar, men jag får inget suddigt. Nu kör jag en virtuell dator. på Mac. Kanske beror på det? Har beställt en vanlig PC med Windows 8.1 men den kommer inte förrän nästa vecka.
[QUOTE=admin;1682656]Nu är min dator helt klar, men jag får inget suddigt. Nu kör jag en virtuell dator. på Mac. Kanske beror på det? Har beställt en vanlig PC med Windows 8.1 men den kommer inte förrän nästa vecka.[/QUOTE]
Oj , här sparas inte på krutet. Nu imponerar du på mig :D
Det är fonten som strular Christian. I chrome är det iaf att den tolkar den lulligt. "[FONT=Consolas]bold 12px 'Open Sans',sans-serif" t.ex har vissa menyer och titlar. Det är Open Sans troligen som strular. Ändrar man till Arial eller vad som helst så försvinner problem. Det är således ingen shadow som jag gissade på först.[/FONT]
Nu är det nog bara dessa två kvar som jag kan se. Samma sak där. I övrigt ser det bättre ut på ställen där det var dåligt innan. Byta font löste det nog. :) Good work.
Du som ser lite suddigt ;-) ... kan du kolla igen.
[QUOTE=Einarsson;1682706]Nu är det nog bara dessa två kvar som jag kan se. Samma sak där. I övrigt ser det bättre ut på ställen där det var dåligt innan. Byta font löste det nog. :) Good work.[/QUOTE]