Suck.. Zoosaker.com igen.

#1 - 10 januari 2006 11:48
Har beställt prylar från dem igen. Hade problem med dem förra gången också, men det lösta sig efter någon vecka.. Och nu håller dom på likadant igen :(
Trodde jag bara haft otur förra gången, menmen.

Har försökt fått tag på dem och vill tabort min order, men inte lyckats. Hur länge ska man vänta? Har fått bekräftelse på beställningen 1/1, sen inte ett ord ifrån dem.

Vad säger lagen om liknande saker? När kan jag beställa från ett annat ställe utan att behöva lägga ut onördiga pengar på oseriösa "Zoosaker" ?

Argh.
#2 - 10 januari 2006 17:48
[FONT=Comic Sans MS]Har du provat och ringa till [COLOR=red]Jonas[/COLOR] på zoosaker.se och snackat med han om att ta bort ordern då ?? :rolleyes: [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Det finns ju telefon :D[/FONT]
#3 - 10 januari 2006 18:33
Johan: Det finns många andra butiker som är bättre!

Jag hoppas det löser sig snabbt för dig!

Mvh
#4 - 11 januari 2006 06:41
Har ringt fyra gånger utan någon framgång :/
#5 - 11 januari 2006 08:22
[quote=j0han]Har beställt prylar från dem igen. Hade problem med dem förra gången också, men det lösta sig efter någon vecka.. Och nu håller dom på likadant igen :(
Trodde jag bara haft otur förra gången, menmen.

Har försökt fått tag på dem och vill tabort min order, men inte lyckats. Hur länge ska man vänta? Har fått bekräftelse på beställningen 1/1, sen inte ett ord ifrån dem.

Vad säger lagen om liknande saker? När kan jag beställa från ett annat ställe utan att behöva lägga ut onördiga pengar på oseriösa "Zoosaker" ?

Argh.[/quote]

Om de inte svarar på mail eller telefon så kan du väl skicka ett vanligt brev till dem. Be dem annulera din order. Om de sedan får för sig att skicka efter att du har skickat brevet så kan de inte hänga dig för det. De får ta tillbaka grejerna utan att debitera dig.
#6 - 11 januari 2006 11:03
Har dom ingen telefonsvarare?? Vill dom inte ha kontakt med kunder??
Hur beställde du?? Via nätet?

Då borde det räcka med ett mail där du annulerar ordern.
#7 - 11 januari 2006 22:15
Säg det, något som inte stämmer. Ska försöka få kontakt med dem imorgon igen. Annars beställer jag från annat ställe ändå.. Suck.
#8 - 11 januari 2006 23:16
[quote=y0da]Om de inte svarar på mail eller telefon så kan du väl skicka ett vanligt brev till dem. Be dem annulera din order. Om de sedan får för sig att skicka efter att du har skickat brevet så kan de inte hänga dig för det. De får ta tillbaka grejerna utan att debitera dig.[/quote]

Då får han ju skicka ett rekat brev.. Dom kan ju alltid hävda att dom inget brev fått...
#9 - 12 januari 2006 00:13
[quote=j0han]Säg det, något som inte stämmer. Ska försöka få kontakt med dem imorgon igen. Annars beställer jag från annat ställe ändå.. Suck.[/quote]

Se till att få ta i dem så de inte hinner att skicka prylarna...

Mvh
#10 - 12 januari 2006 11:09
Kan dom via internet(mail) ta emot ordrar får dom väl för 17 ta emot avbokningar det hållet oxå!!

Annars för väl Johan hävda att det inte va han utan ngn annan som gjorde beställningen i hans namn..?!? Fult, ja, men det verkar inte som om butiken i detta fallet är så smidiga att ha att göra med..
#11 - 12 januari 2006 11:46
Försök ringa dem en gång till, får du inte svar då så skicka mail med leveranskvitto. Då kan du bevisa att mailet har levererat till hans låda. Skriv något i stil med:
"Jag har försökt maila och ringa er ett antal gånger för att annulera min order, men jag har inte lyckats få tag på er. Idag den <datum + klocka> har jag fortfarande inte mottagit någon orderbekräftelse med aktuellt leveransdatum för ordern jag skickade till Er den <datum>. Med detta mail anser jag ordern som annulerad. Kostnader för returavdrag och ev. frakter emotses ej."

Sen glömmer du bara ordern och går vidare och beställer från en annan firma. Skulle det sedan dyka upp några grejer ifrån dem så hänvisa till ditt mail och visa leveranskvitto (hmm.. avvakta tills du får leveranskvittot innan du beställer nya grejjer kanske ;)).

Observera att du skall använda leveranskvitto! Inte läskvittot!
Läskvittot kan användaren själv välja om han vill svara ja/nej på, eller inte alls. Leveranskvittot däremot får du från hans mailserver när mailet har skickats till hans konto/låda.
#12 - 12 januari 2006 13:16
Ahh, kör som y0da säger då. Kör med leveranskvitto. Smart. Sen får det bära eller brista. 11dagar sen jag beställde, och inte ett ord från dem ännu. Mer än att dom tagit emot ordern då, men det går väl direkt via hemsidan gissar jag..

Sista gången iaf..
#13 - 12 januari 2006 21:31
tänk på att det går att öppna mail och läsa utan att leveranskvitto skickas.

själv för jag upp ett fönster om jag vill skicka kvitto eller inte när jag öpnnar såna mail.
#14 - 12 januari 2006 21:50
[QUOTE=Raven]tänk på att det går att öppna mail och läsa utan att leveranskvitto skickas.

själv för jag upp ett fönster om jag vill skicka kvitto eller inte när jag öpnnar såna mail.[/QUOTE]

Det är läskvitto, inte Leveranskvitto...
#15 - 12 januari 2006 22:00
är i grunden mer eller mindre samma sak.
#16 - 13 januari 2006 00:08
[quote=Raven]är i grunden mer eller mindre samma sak.[/quote]

Näh, inte då! Det sker ju på två helt olika sätt. Men om du menar med "grunden" som i att man får ett kvitto så har du förvisso rätt :P

Läskvitto:
Du skickar ett mail ut från din smtp server som hamnar på mottagarens pop3 server. På pop3 servern levereras mailet till det kontot det ska. Mottagaren kopplar sedan upp sig mot pop3 servern och hämtar mailet, när han sedan öppnar mailet får han en fråga om han ska skicka ett läskvitto eller ej.

Leveranskvitto:
Du skickar ett mail ut från din smtp server som hamnar på mottagarens pop3 server. På pop3 servern levereras mailet till det kontot det ska samt skickar ett kvitto till dig om att mailet har levererats till kontot.
Leveranskvittot säger alltså inte att mottagaren har läst mailet, utan att mailet har levererats till hans låda.
Men den informationen tycker jag är den viktiga. Läskvitto säger ju inte så mycket tycker jag, finns alldeles för många nötter som inte besvarar sådana kvitton tycker jag :P. Hopplöst att veta om de har fått mailet eller ej. Jag kör alltid med leveranskvitto, tycker det är väldigt bra för jag vet om mailen levereras eller inte, samt jag slipper störa mottagaren med en fråga om kvitto.

Det är väl i princip som att man frågar mottagaren om han har fått brevet, eller om du frågar brevbäraren om han har levererat brevet till adressen.
#17 - 13 januari 2006 00:14
hur fixar man leveranskvitto då ?
kan bara minnas jag sett läskvitto när ja studsat runt i outlook
#18 - 13 januari 2006 10:53
[quote=Raven]hur fixar man leveranskvitto då ?
kan bara minnas jag sett läskvitto när ja studsat runt i outlook[/quote]

Har kört outlook express, thunderbird och outlook 2003. Kan inte minnas att jag har hittat leveranskvitto i något annat program än outlook 2003. Har dock inte letat så mycket, så det kanske finns där också.

Outlook 2003:
Verktyg>Alternativ>E-postalternativ>Uppföljning
Där kan du kryssa i läskvitto och/eller leveranskvitto :)
#19 - 13 januari 2006 11:48
aahh de förklarar saken.
kör outlook express 6.00.3790.1830 oh där finns bara läskvitto.
#20 - 13 januari 2006 14:41
Ush :P
Då är ju faktiskt Thunderbird bättre tycker jag :)
Själv kör jag Outlook 11.0 build 6568, om det nu ska vara så petigt med versionsnummer :P
#21 - 13 januari 2006 14:43
[quote=y0da]om det nu ska vara så petigt med versionsnummer :P[/quote]

hade kunnat inkludera lite mer av versionsnumret men kände mej lat :p
#22 - 13 januari 2006 15:22
[quote=y0da]Har kört outlook express, thunderbird och outlook 2003. Kan inte minnas att jag har hittat leveranskvitto i något annat program än outlook 2003. Har dock inte letat så mycket, så det kanske finns där också.

Outlook 2003:
Verktyg>Alternativ>E-postalternativ>Uppföljning
Där kan du kryssa i läskvitto och/eller leveranskvitto :)[/quote]
Åter igen en tråd som helt spårar ur, finns en särskild datatråd där ni kan diskutera datorfrågor. :confused:
#23 - 13 januari 2006 21:47
Uppdatering..

Dom har hört av sig nu, har tiden inte haft tillgång till internet sen 29dec och inte kunnat uppdatera sidan och skriva det(?)

Ang telefonen har dom den på dagtid, tydligen inte när jag ringer då ;)
#24 - 13 januari 2006 22:21
Och hur blev resultatet då?? Tog dom tillbaka din beställnig??
#25 - 14 januari 2006 12:44
Jepps, men dom skrev även att dom hade samtliga saker hemma utom en lekkruka.. Ska se om jag kan få resten av sakerna skickade eftersom att det trottsallt är så pass mycket bättre priser..
#26 - 15 januari 2006 00:01
Men inget svar på varför dom inte hört av sig??
#27 - 15 januari 2006 07:12
Att dom inte haft internet sen den 29dec var allt dom skrev. Låter denna order gå igenom, sen får det vara..
#28 - 16 januari 2006 08:41
[quote=Guy Palm]Åter igen en tråd som helt spårar ur, finns en särskild datatråd där ni kan diskutera datorfrågor. :confused:[/quote]

Nja.. där tycker jag nog att du har fel.

zoosaker svarar inte på mail eller telefon > jag svarade att man kan skicka mail med leveranskvitto så man vet att mailen kommer fram > det frågades hur man gjorde det > jag svarade på det

Tycker du att den kedjan innebär att tråden spårar ut helt? Själv tycker jag det skulle bli väldigt knäppt om jag skulle svara i datortråden istället ;). Jag tycker nog att svar på frågor skall besvaras i den tråden frågorna ställdes, istället för i den kategorin svaret hör hemma.
#29 - 30 juli 2006 19:43
Hej alla.

Har haft en del med försäljning av butik att göra, men jag är snart igång igen med specialitet inom discus & malar.

Annons